sâmbătă, aprilie 19, 2008

Statul? Cine mai e si asta?

STAT = Organizaţia politică a clasei economiceşte dominante în societate, care are drept scop apărarea ordinii economice şi politice existente şi reprimarea împotriva claselor opuse.

ANARHÍSM = Concepţie, mişcare social-politică extremistă care neagă necesitatea statului şi formele lui de organizare, a ordinii şi disciplinei sociale în general.

Doua definitii din DEX.
Daca esti un cetatean responsabil si constiincios inseamna ca accepti prima definitie. Daca esti un cetatean revoltat si nemultumit te incadrezi in a doua.

Sunt debusolat. Eu in care clasa sunt daca nu-mi place ce face statul cu mine? Sunt oare in clasa opusa care tebuie reprimata? De exemplu, daca n-as vrea sa platesc taxa pe valoarea adaugata sunt impotriva ordinii si disciplinei sociale? Si cum ramane cu drepturile mele?
Vrea omul sa cumpere o masina second-hand si descopera ca a cincea parte din valoarea ei se duce intr-o gaura neagra. Bun, pot sa inteleg ca un produs nou se supraimpoziteaza cu aceasta nenorocita taxa. Dar de ce sa plateasca fiecare nou cumparator birul asta? Ce face statul pentru asta? Si de ce naiba mai imi ia impozit daca descarc in conturile LUI un portbagaj de bani doar fiindca mi-am permis sa cumpar ceva care tot statul ma incurajeaza sa-l iau. Nu zice statul ca suntem o economie de piata? Nu zice statul sa renuntam la harburi si sa luam lucruri noi? Nu zice statul ca dezvoltarea si prosperitatea se bazeaza pe actele de comert si puterea de cumparare? Pai ce economie de piata functionala e asta care te pedepseste cand cumperi ceva folosit de altul?
La stiinte politice, studentii invata ca statul este o proiectie imaginara dar prezenta in mentalul colectiv. Nu s-ar putea ca statul asta sa fie real si nu imaginar, ca sa pot sa-l iau la o discutie one-to-one?

Niciun comentariu:

Powered By Blogger