sâmbătă, decembrie 06, 2008

Bufuckuresti

In sfarsit, a aparut si la noi un fashion outlet. Nu mai mergi la Passau (Austria), in Italia sau pana hat, departe, in America, pentru toale ieftine de firma! Un prieten imi spune sa mergem chiar din prima zi de deschidere dar mi-e lene. O las pe sambata, ii zic! Si cum eram in grafic cu ziua in cauza, ma aburc in masina de lux si dau lejer la pedala. Mai cu radioul dechis pe muzica de club, mai cu ochii in fata, cu gandul la proasta care imi taie calea si apoi franeaza brusc, de era sa-i sara vospeaua din par. Deviez la primul nod de aglomeratie si o iau pe unde n-ar fi trebuit. Dar imi spun ca e mai bine asa decat sa tai centrul orasului, in care toti tugulanii si toate cofezele si-au facut drum. Miroase a nervi incinsi. Sute de masini imi stau in cale cum ajung la prima intersectie mai mare. Eh, o fi un ambuteiaj de mica amploare. Nu e asa! Urc dealul Cotrocenilor intre prima si a doua viteza. Parca n-am mai vazut debandada de-asta din vremea Revelionului. Poate ca e un accident. Da, este!, insa nu de masina, ci de trafic. Suntem un lant nesfarsit de oameni si masini indreptandu-ne spre acelasi punct. M-am prins abia acum ca nu sunt singurul care si-a facut intinerariul spre iesirea din oras. A trecut o ora si am ajuns la jumatatea drumului. Nimic nu se schimba, doar peisajul. In stanga mea, o lunga linie de tramvai goala si aerisita, cat sa ajunga la inca doua benzi pentru amaratii de soferi. Ma gandesc la cretinul ala care a redus la jumatate strada ca sa lase un tramvai nenorocit sa circule nestingherit printre braduti si pajisti. Parca as fi pe 405 Freeway, la ore de varf, cand poti sa mananci ori sa te uiti la dvd cat timp esti la volan. Doar miile de masini din jur si blocurile ponosite de pe vremea Odiosului ma aduc la realitate. Trec de mall-ul crescut in mijlocul orasului, precum caii si porcii in apartamentele de tigani, si dau sa ma relaxez. Eram deja cu carcei la gambe de cate demaraje si frane am facut. Mare deziluzie! Nimic nu se schimba. Observ ca am consumat jumatate din benzina din rezervor. Trag la o benzinarie si imi zic mandru: iata ca am facut ceva util. Calculez ca-mi trebuie cam o ora de rabdare pana sa ies la marginea Bucurestiului. De acolo presupun ca autostrada va inghiti toti suparatii sau navetistii de ocazie. Ma razgandesc insa pe moment si intorc din drum. Mai aveam de mers cativa kilometri si in zare totul era negru. Gaze de esapament si cladiri cenusii. Colectia de injuraturi mi s-a terminat, asa ca nu-mi ramane decat sa ma apostrofez mental pentru prostia facuta. Stiam ca am riscat ca un fraier. Doar suntem in Romania! Nu ma invat minte niciodata, sa inteleg ca suntem un popor sarac dar cu snobismul in vene. Asadar, ma duc inapoi in partea mea de oras. Cand sa intru pe sub pasajul de la Mall, ma inec. De nervi si de gaze. Kilometri de masini imi stateau in cale. Fac o jumatate de ora prin pasaj. Si apelez la planul de urgenta. Tai calea tramvaiului, intorc pe unde era interzis, intru pe contrasens, ajung pe soseaua care duce spre linia de centura si de acolo revin ca un lord in Bucuresti. Prin invaluire. Dar distractia nu s-a terminat!!! Ma apropii cu o viteza legitima de linia de centura. Cand ajung la ea, ma ingrozesc... Alte mii de masini, venite din afara orasului, blocau autostrada. "Gandacii" au simtit ca e rost de mancare! M-a salvat directia de mers. Eu plecam, ei veneau. Am forjat pe drumul de intoarcere si am ajuns intr-un sfert de ora in cartierul meu de snobi. La naiba! Nu mai vreau mall-uri si nici fite. Toate revistele de infotainment sunt pline de englezisme. De expresii, pe care romanii nu le inteleg dar suna bine. Rock this way, full free bar, take away, bookbinding, kids dentistry, bery spa, fashion tattoo, warm-up, flama booking, mash-up, society club, editor's pick, webmeup, label-uri, gig-uri, set-uri, zilele saptamanii in engleza, meniurile in engleza. Am obosit. Imi tremura pleoapele de stress. Parca sunt o molie printre haine ponosite. Mai am timp sa vad o reclama care-mi sageteaza cortexul: Un domn ma invita prin cateva tari, la alegere, sa fac revelionul cu el. Ma jur! Isi lasa si adresa. Gata ma duc la somn. Poate ma trezesc din cosmar...

21 de comentarii:

starsgates spunea...

Gata, şi-a început patronu' romanu'.
Să fie într-un ceas bun!:)
Vezi, moşu' ţi-a umplut ghetele de...inspiraţie.:)

Un jurnalist spunea...

Dap. Mi-a dat cadou "mizeria" asta de oras. Dar! Sa nu fiu rau. O sa recuperez de la celalalt Mos. Ala vine cu multe cadouri frumoase...

Anonim spunea...

Deci nu ne pui nimic in conduri? Ai abandonat shopping-ul:-(

Anonim spunea...

Cred ca de pe la sfarsitul lui octombrie...nu mai calc, de cativa ani..in astfel de magazine...oricum nu prea as avea pentru ce...cum pentru mine ...nu inseamna mare lucru..."toalele de firma", chiar nu am de ce.
Singurul loc unde inca ma mai duc...e la patinoar, la Mall. Atat...acolo nu frig cand astepti sa treaca ora. :)

Si totusi, pentru noi? Nimic? :)

Mana spunea...

Păi, vezi ce-nseamnă să nu mergi pe-acolo? Așa e în fiecare zi, nu a fost vreo excepție astăzi. Eu am 4-5 km de-acasă până la birou, trecând prin dealul Cotrocenilor, și fac cam o oră - o oră jumate cu mașina. Mai repede aș ajunge pe jos, probabil... Ai avut noroc că n-ai prins Bucureștiul azi, la 7 seara, când s-au aprins luminițele... Să fi văzut atunci aglomerație! (Respir, totuși, ușurată. Particula aia nu se poate integra sub nicio formă, la propriu, în numele destinației tale de Crăciun. Să sperăm că nici altfel!)

Un jurnalist spunea...

Oxana, asa e am renuntat la cumparaturi. Incerc data viitoare. Mana, cunosc drumul ala foarte bine. Merg deseori pe acolo iar sambata la ora aia era mult mai liber. Si chiar daca ar fi asa, nu are nicio explicatie, in afara celei legate de aparitia magazinelor, mareea de pe autostrada...

Mana spunea...

Ieri tot orașul a fost îngrozitor de aglomerat. A început nebunia cumpărăturilor și asta s-a regăsit, în primul rând, în trafic. Imaginează-ți, însă, că aseară, când cu beculețele, până și strada Candiano Popescu (aia cu poliția, lângă Parcul Carol) era blocată. Iar aia e întotdeauna circulabilă. Parcă tu ziceai ceva despre un București frumos (seara)... Extaz și agonie?

Anonim spunea...

Mana, 4-5 km, doar? Eu i-am numarat de pe kilometraj mai acum cativa ani...sunt aproape 8...acum depinde si de traseul ales...hmm, trebuie sa-mi zici cum sa fac economie! :)

Anonim spunea...

Steluta norocoasa, uite eu am pregatit niste mortar, in fata barului sunt niste caramizi, ma ajuti sa fac un semineu, sa facem focul ca uite acisi vine gerul si sa ne incalzim?
Asa, asa, una cate una! Wow , ce semineu frumos a iesit!!!Asa,pune tu niste decoratiuni!
Mana cine sa faca focul?

Mana spunea...

Păi, ȘuKăRiT, zic eu... Cu lemnele alea uscate... Sigur, poate să-l aprindă cu nuielușele de ieri, uite cum devin folositoare! Acum, că s-a schimbat totul, poate că se întoarce Prințul mai zâmbitor în bar! O aduce și altfel de muzică... Că eu, una, m-am cam săturat să tot ascult Paraziții! :D

Anonim spunea...

Cavalere SuKaRiT, acum daca ai apucat sa impletesti cosulete din joardele alea ca sa ni le faci cadou, zau ca nu refuz! Da' restul, alea ramase, sigur, sunt taman bune pentru semineul asta nou! :))))

Mana spunea...

Hmmm... Coșulețele chiar goale-goale? N-aș prea crede! Șukărit?! :)

Anonim spunea...

Cum goale??? Cavalere Sukarit! Pline cu rochite...ROSII!!! Cu spatele gol si bretelute,sigur ca da!!! :)))))))

Mana spunea...

Crăciunițe? Cu rochițe? :D (ȘuKăRiT, ai grijă, că eu sunt neo-conservatoare și nu mă adaptez la lungimi până în călcâie, chiar dacă o fi moda așa! :)) )

Anonim spunea...

Mana, pai ce le facem pe Craciunite, corporatiste????Neeeee!!!! Si oricum pe recesiunea astea, doar n-o sa-l punem pe Cavaler la cheltuiala mare! Deci io zic, ca de 35, hai 40 de cm, ajung!!!
Si mare atentie la model, sigur ca da, sa nu fie prea stramte, cum sa jucam la invarteli??? :)))))))

Mana spunea...

Nup. În niciun caz corporatiste. Mai bine Crăciunițe 2.0 :D

Anonim spunea...

Hai, mai repede, ca uite am gasit modelele...! :))))))
http://anunturi.price.ro/images/anunturi/big/2822.jpg

Diana spunea...

Dar parca locuim in orase diferite :))
Eu am taiat ieri orasul cu un taxi (inclusiv dealul Cotrocenilor) in jumatate de ora...liber, peste tot :) (in jurul orei 14,00, adevarat - era ora la care se faceau gratarele in familie, probabil.)

Un jurnalist spunea...

Ai fost sigur pe acolo? IMPOSIBIL.

Diana spunea...

Ba da, dar cred ca eram pe contrasens :) eu mergeam inspre centru. Si probabil era mai devreme...

Un jurnalist spunea...

Ah, da. Sigur, erai pe sensul opus. Dar n-ai vazut aglomeratia de pe partea cealalta?

Powered By Blogger