miercuri, martie 05, 2008

Liberi sa gandim

Am urmarit-o destul de des pe la tot felul de emisiuni. Toate erau legate de problemele sale juridice si arata ca un om venit de pe alta planeta. Era foarte calda, umana si argumentativa. M-am lamurit ca a studiat in sistemul anglo-saxon. Nu m-a interesat foarte mult viata sa si cunostintele acumulate. Am decoperit insa ca ne asemanam. Acelasi tip de caracter: cu principii solide si cu pareri critice expuse fara frica. Acum, a venit randul s-o invit la emisiune. Prima pe care o moderez dupa trei ani, pe canalul 1. Dar, asta este o alta poveste...






Totusi, coincidenta stranie - tocmai un om ca Marie-Rose Mociornita sa deschida "balul"! Ar fi putut fi Andreea Marin(dar, punea conditii!), Mihaela Radulescu(dar, s-a incurcat in explicatii!), Elena Udrea (dar, a plecat in vacanta!) si multi altii. A fost insa descendenta marii familii de industriasi romani. Si m-am bucurat ca, in sfarsit, am avut un dialog inteligent, plin de umor si mai ales normal, fara cuvinte mestesugite sau sabloanele verbale specifice superficialitatilor care ne umplu ecranul cu banalitati si nimicuri.N-am stiut cand s-a terminat timpul alocat emisiunii, pentru ca astfel de dialoguri nu s-ar termina niciodata in spatiul planificat.Ce mi-a ramas in minte dupa aceasta emisiune este ca astfel de oameni sunt prea putini si din pacate departe de zona deciziilor. Regretul meu este si al altora; asa ca, nu ne ramane decat sa asteptam o alta generatie instruita si consolidata dupa ani grei petrecuti in universitatile din strainatate.

18 comentarii:

Anonim spunea...

mereu e o surpriza sa descoperi oameni "deschisi". e uluitor cum a ajuns sa ne surprinda normalitatea. astept, insa, si...povestea emisiunii :)

Un jurnalist spunea...

E adevarat ca suntem suprinsi de normalitate. Tara asta e plina de situatii si oameni abzursi, asa ca imi este greu sa ma obinsuiesc.
Sper sa gasim tot mai multi oameni normali pe care sa-i vedem la emisiune.

Anonim spunea...

felicitari. exact cum ma asteptam - o emisiune exceptionala prin normalitate, caldura si firesc. daca nu ma ameteau screensaverurile alea, era nota 10 si pentru decor :)

tante Maia spunea...

Marie-Rose Mociornita este o persoana deosebita si salveaza intotdeauna orice emisiune, aducand audienta. Probabil de-aia, drept recunostinta, i-ati pus o intrebare cu care s-o puneti in dificultate: nici unei femei singure nu-i vine bine sa fie chestionata de ce este singura, mai ales cad o tara intreaga ii pandeste raspunsul!
Pentru oamenii "subtiri", asemenea intrebari sunt tabu, dumneavoastra, insa, ati vrut doar sa ingrosati tusa.
Ca sa va raspund eu de ce este singura: pentru ca nu are nevoie de orice barbat, ca sa se simta implinita. Cel care s-o merite, n-a remarcat-o inca sau nu exista. Asta nu inseamna insa ca nu poate fi fericita si multumita, si papucii cu care umbla nu ii sunt comozi. O admir mult pe dna Mociornita si m-as simti fericita daca as avea asa o prietena!

Un jurnalist spunea...

Marie Rose nu a avut inainte de emisiune nicio pretentie. Conventia este sa spuna fiecare invitat daca nu doreste sa discute un anumit subiect. Cat priveste intrebarea, a fost aleasa chiar de ea. Asa ca n-am facut altceva decat sa urmez alegerea ei. Oricum jurnalistic era justificata intrebarea.

maria spunea...

hei, bravo

Un jurnalist spunea...

Merci draga.Inceputul e greu dar sper sa-mi revin la forma initiala. Vom avea multe competitii!

Anonim spunea...

Domnule Claudiu, ma uimiti. Cineva va face o mustrare (binemeritata dealtfel) si dvs. deconspirati secretele de platou? Chiar era nevoie sa spuneti ca intrebarea a fost dinainte aranjata si ca, mai mult decat atat, a fost aleasa chiar de doamna Mociornita? Am crezut ca vati intors un gentlemen de la Los Angeles. va recomand pe viitor discretie totala si onestitate profesionala. La fel ca in diplomatie.

Anonim spunea...

Domnule Claudiu, ma uimiti. Cineva va face o mustrare (binemeritata dealtfel) si dvs. deconspirati secretele de platou? Chiar era nevoie sa spuneti ca intrebarea a fost dinainte aranjata si ca, mai mult decat atat, a fost aleasa chiar de doamna Mociornita? Am crezut ca v-ati intors un gentlemen de la Los Angeles. Va recomand pe viitor discretie totala si onestitate profesionala. La fel ca in diplomatie.

Pentru ca imi displac erorile gramaticale revin cu corecturile de rigoare, va rog sa stergeti prima postare. Multumesc.

Anonim spunea...

Domnule Claudiu Lucaci, ma uimiti. Cineva va face o mustrare (binemeritata dealtfel) si dvs. deconspirati secretele de platou? Chiar era nevoie sa spuneti ca intrebarea a fost dinainte aranjata si ca, mai mult decat atat, a fost aleasa chiar de doamna Mociornita? Am crezut ca v-ati intors un gentleman de la Los Angeles. Va recomand pe viitor discretie totala si onestitate profesionala. La fel ca in diplomatie.

Am mai vanat o greseala. Stergeti, va rog, primele doua postari. Mersi.

Un jurnalist spunea...

Unii dintre voi n-ati urmarit emisiunea cu atentie! Ca sa inchidem subiectul: intrebarea a fost la categoria celor incomode. Invitatul nu stie continutul intrebarii dar, la noroc, decide daca doreste un cartonas alb sau negru. Asa se alege, fara sa stie, tipul de intrebare. Asadar, nimic nu a fost aranjat si nici nu am incalcat vreo regula de bun simt sau jurnalistica.

maria spunea...

inceputul e greu dar pe urma e si mai greu. mie asa mi se pare, ca in timp cresc si pretentiile. ale tale fata de tine in mod special
off topic- scoate si tu codul ala de verificare ca maninca timpul degeaba

Un jurnalist spunea...

care cod de verificare?

Diana spunea...

Dar cind a fost emisiunea? Voiam si eu sa o vad (credeam ca se vorbeste despre o emisiune care urmeaza sa fie difuzata, nu despre una care a fost deja)...Nu este in reluare?

Un jurnalist spunea...

Emisiunea se difuzeaza in fiecare miercuri, pe TVR1, de la ora 22.00. Articolul era o avanpremiera la emisiune. Cei care au citit pe blog au avut timp sa urmareasca. Pe data viitoare. Va fi un invitat care ne va vorbi despre frumusete.

Un jurnalist spunea...

Cine vrea insa sa vada emisiunea poate accesa:

http://www.tvr.ro/emisiune.php?id=3191

thomas spunea...

bravos, baga tare !

ora de difuzare este cam complicata, audienta mare...

mi-ar placea si articole comparative, bazate pe experienta anterioara : conflictele din politica actuala si modul in care situatii (poate) similare erau rezolvate in guvern si in relatia guvern-presedintie, interval 2001-2003.

Chiar, pe blog nu putem ocoli usor clauza de confidentialitate ?

maria spunea...

ai niste litere pe care trebuie sa le scriu ca sa aprobe comentariul. tb sa il scoti din setari pe la comment pe undeva

Powered By Blogger