duminică, martie 09, 2008

Vacante "asistate" de calculator

Am fost un fan al tehnologiei, inca de cand am putut sa ascult muzica preferata pe vechiturile de Mayak si Kashtan( 2 producatori de magnetofoane despre care n-am mai auzit nimic de doua decenii). Am avut apoi casetofoane, cd playere si acum playere audio video portabile. Si in plus, youtube si pleiada de motoare si siteuri pe net.
In paralel, mi-am dezvoltat dexteritatile in jocurile video. Mult timp pe PC, insa de vreo cativa ani buni pe consolele portabile. Sunt pasionat de PSP de la Sony pe care l-am cam neglijat in ultima vreme! Baietii astia au dus atat de departe viata virtuala incat, acum, ma intreb daca pot trai si simti o lume imaginara dar cu elementele celei reale. Stiu, a aparut de catva timp Second Life un joc interactiv despre care putini auzisera atunci cand l-am prezentat ca pe un fenomen social la Ora de stiri. Retelele sociale inlocuiesc, incetul cu incetul interactiunea reala si ne transforma intr-o specie umana asistata de calculator. Stiu ca se pot face multe cu nivelul tehnologic actual dar, ma surprinde unde am ajuns. Pana si videoclipurile au ajuns sa ma duca in lumea virtuala. Vezi acest clip care face dintr-o "go go girl" reala o individa virtuala:







Nu ma impresioneaza in exces aceste transformari dar, nu stiu cum vor afecta viata generatiilor care vin. Multi imi spun ca este o evolutie moderata si doar o substituire a divertismentului clasic. Am vazut ce pot face insa jocurile video asupra unui om. Violenta si sexualitatea sunt scapate de sub control. Ce daca apare un rated X sau nenumarate "R". Avem deja jocuri pentru adulti si jocuri pentru tineri. Ati vazut ce contin acele avertizari?

Blood and gore; intense violence; strong language; strong sexual content; use of drugs.

Ce nebunie...Ne ocupam de televiziune ca s-o facem prietenoasa si educativa dar tinerii si chiar maturii si-au gasit refugiul binemeritat in lumea virtuala.

Niciun comentariu:

Powered By Blogger