duminică, mai 04, 2008

Casa cea mai scumpa

Vacanta s-a terminat!
Urmeaza o perioada lunga si dificila inainte de vara fierbinte...
Articolul din Forbes Magazine a venit tocmai bine sa-mi dea masura opulentei pe care n-o voi simti decat din poze.
In sfarsit, cea mai scumpa casa din lume a aparut! Costa ceva mai mult de un miliard de dolari. Este, de fapt, mai scumpa decat un hotel si a rasarit in orasul indian Mumbai.


In top, pe locul 2 este acest conac dintr-un oras prin care am umblat deseori: Beverly Hills.Costa (doar) 165 de milioane de dolari.



Ne mandrim si noi cu locul 3. A retrogradat un loc dar, cred ca, in realitate, este mult mai ieftin. Castelul Bran costa 140 de milioane de dolari. Este, in continuare, de vanzare, insa nimeni nu se incumeta.



Sa ne intoarcem la casa de un miliard. Prin ea poti sa te pierzi atat pe orizontala(cateva hectare) cat si pe verticala (27 de etaje). Apartine unei familii normale cu trei copii fericiti de mostenirea ce-o vor primi. Se numesc Ambani si ocupa locul 5 in lume, la avere declarata. Pe 4, este conationalul lor Lakshmi Mittal.

Scurta prezentare:








Asadar, un bloc cat un hotel numai pentru o familie. Niciun etaj nu seamana si nu are aceleasi materiale de constructie. Proprietarii accepta la ocazii speciale sa puna la dispozitie un spatiu pentru petreceri rafinate. Un miliard de dolari din cele 43 cate au in cont, nu e o cheltuiala prea mare. Le-au mai ramas 42...

8 comentarii:

Diana spunea...

Interesant. Ce deosebire intre culturi, numai privind casele...Ma bucur ca inca nu s-a vandut castelul Bran. E mai importanta valoarea de simbol a castelului decit valoarea materiala, dar se pare ca nu s-au gindit cind l-au scos la vinzare.

Elisa spunea...

Ai un blog identic..ca sablon...cu al meu,dar esti tare experimentat(spre deosebire de mine) si,daca ai vrea,ai putea sa-mi arati si mie cate ceva.
De ex nu stiu cum sa pun mai multe poze deodata,cum sa le trag ,pe pagina,in anumite locuri si nici sa adaug pe pagina de fond anumite chestii.Uita-te,te rog,daca ai timp .
Scuza-ma ca am indraznit,dar iti spun sincer ca doar asemanarea blogurilor m-a determinat sa indraznesc. :P
ps. daca nu raspunzi,nu-i bai.... :)

alex_tinc spunea...

Recunosc că în acest moment al vieţii mele mă văd locuind într-o casă care nu ar avea nevoie nici măcar de un etaj. Este mai important ce se află pe lângă acea casă şi mai ales locul unde se află. Sunt de părere că o casă mare, îşi pierde automat ceva din "căldură" şi se transformă în ceva diferit de conceptul pe care pentru mine trebui să-l aibă, anume: când sunt în casa mea, vreau să fiu şi acasă, iar ideea de a trăi într-un fel de hangar sau de statuie a libertăţii, nu mi se pare atractivă. Totuşi este o părere personală, până la urmă fiecare are o ipostază în care vede casa sa, căminul, starea de "acasă" etc., depinzând foarte mult şi de omul pe care îl reprezinţi atât social cât şi în interior.
Multumesc!

Un jurnalist spunea...

elisa iti voi da un raspuns dupa ce ma urc pe blogul tau. Promise.

Un jurnalist spunea...

Alex, este socant ce am vazut. Pt prima oara un bogatas isi arata averea public. Ce a facut familia aia de indieni mi se pare o dementa. Acum sunt convins ca asiaticii vor domina lumea peste cateva decenii.

Un jurnalist spunea...

Castelul Bran a fost scos la vanzare acum un an. O casa de avocatura americana a aranjat cu vesnicul si puternicul presedinte de Consiliu judetean, Aristotel Cancescu, sa uimeasca piata imobiliara mondiala. A fost un bluf menit sa ridice artificial miza si sa forteze mana Guvernului sa restitutie proprietatea celui care a revendicat-o. In cele din urma afacerea a cazut.

Elisa spunea...

Claudiu,multumesc :)

Un jurnalist spunea...

Cu placere. Vezi ca ti-am mai dat cateva sugestii. Pe viitor, spune-mi precis cum vrei sa faci o postare si iti arat pas cu pas.

Powered By Blogger