vineri, mai 09, 2008

La capatul lumii

Fiecare an din viata iti aduce ceva nou, frumos, trist sau neobisnuit. Nu pot spune ca n-am avut noroc in viata. De-a lungul ultimilor 15 ani, drumurile mele s-au raspandit in toate zarile. Din China pana in America si mereu prin toata Europa. Am avut sansa sa ajung acolo unde altii, mai ghinionisti decat mine, vad doar in poze sau, mai recent, la Discovery Channel. O vizita in Coreea de Sud nu este altceva decat o sansa pe care o intalnesti o data in viata. Am acum ocazia sa ii cunosc indeaproape pe cei care au facut parte acum doua decenii din triunghiul de aur si au hranit atunci "tigrii" asiatici. Ei au inventat dezvoltarea economica exploziva bazata pe productivitate si tehnologie. Ei si ceilalti vecini au uimit lumea occidentala. Asa au ajuns aici.



In Los Angeles, am fost la un restaurant coreean. M-a impresionat, mai tare, decat favoritul meu japonez - sushi. O masa simpla, dar extravaganta prin stilul de pregatire a felurilor de mancare. In centrul mesei, parte a decorului, o plita pe care singur iti pregateai carnea proaspata, tocmai comandata din meniu. Pacat ca traditiile si, mai ales, bucataria coreeana nu sunt in Romania. La cate afaceri si fabrici avem, puteau sa-i concureze pe chinezi?!




Asa cum noi avem Mamaia noastra prafuita, adica imbatranita voiam sa zic, si coreeni se lauda cu o insula exotica Jeju. Voi vedea cu ochii mei ce inseamna turismul profesionist si, astfel, voi intelege mai bine de ce suntem ocoliti de rutele marilor operatori.

Un comentariu:

Mana spunea...

Cu putina determinare, poti sa vezi ce inseamna turism adevarat si mai pe-aproape, peste (doar) o mare si-o zare.

Powered By Blogger