sâmbătă, mai 10, 2008

Never say yes...

Unde e limita moralitatii? Exista ceva pe lume care te face sa accepti ultimul compromis? Sa-ti lasi sursa in mainile dusmanilor? Chiar daca nu vrei si ti-ai imaginat ca nu se va intampla asta niciodata? Acel om care ti-a lasat viata lui in mainile tale, care te-a crezut si caruia i-ai garantat protectia. Deseori vad langa mine oameni care promit, care se jura si care mizeaza pe tragedia viitoare a celor in dificultate. De cate ori vad THE INSIDER (filmul regizat de Michael Mann) imi dau seama ca traim o drama daca avem puterea sa ne recunoastem limitele. Cine poarta povara angajamentului fata de celalalt plateste de doua ori: o data pentru ca promite un succes iluzoriu si a doua oara pentru ca este responsabil de esecul celuilalt. Din pacate, nu exista echilibru in decizie. Este doar o alegere rationala care se bifurca la un moment dat. Cine are principii si morala va descoperi ca drumul duce spre prapastie...

I'M ALONE ON THIS - LISA GERRARD


SAFE FROM HARM - MASSIVE ATTACK

2 comentarii:

alex_tinc spunea...

Citind "Never say yes..." mi-am adus aminte de un film care nu vorbeşte neapărat despre morală, totuşi ilustrează viaţa unui individ care a suferit o schimbare interioară pe acest plan.În acest moment consider că morala există în fiecare dintre noi, însă în măsura în care ne-a fost insuflată, am dobândit-o, am suprimat-o. Deasemenea mai cred că noţiunea este relativă de la persoană la lumea pe care o are în interior şi la ceea ce există înafara individului. Probabil că morala este un concept derivat dintr-un sentiment. Filmul despre care vorbeam se numeşte "American History X" şi cred că merită văzut. Până la urma urmei a mea este doar părere.

Un jurnalist spunea...

Am sa-l caut si-l voi vedea, Alex. Morala este o notiune controversata si societatea moderna isi redefineste limitele moralitatii. Nici macar nu stim daca avem institutii ale moralitatii, in ciuda nenumaratelor organizatii care miiteaza pentru respectarea diferitelor drepturi ale omului.

Powered By Blogger