marți, iulie 29, 2008

Bye, bye Litoral!

O excursie de trei zile pe Litoral poate fi un motiv in plus sa nu regreti o vacanta pe care o astepti sa vina de un an. Mai bine iti propui sa iesi in week-end la mare decat sa-ti distrugi asteptarile si bugetul chivernisit pentru marea evadare. Cu acest gand mi-am facut bagajele spre Costinesti. Am zis ca iesirea fiind de scurta durata nu-mi va produce prea multe senzatii neplacute. Seara, cand am ajuns acolo, m-a intampinat o aglomeratie ca in buricul targului invadat de turistii plecati la cumparaturi ieftine. M-am linistit cand am inchis usa camerei din hotel. Dar a durat prea putin timp bucuria! Adi Minune era "la aparate". Canta de zor undeva in departare, insa suficient de aproape cat sa-mi ruineze minute pretioase din odihna la care ma gandeam inca de cand am parasit Bucurestiul. Noroc ca creierul meu s-a obisnuit rapid cu manelele si le-a asimilat ca pe un zumzet. Asa am reusit sa trec noaptea fara atipeli si treziri inspmaimantate. Soarele a aparut pe cer si ma pregateam voios pentru o zi de plaja. Primul soc a fost sa vad intinderea de nisip ticsita de oameni si saltele. Umar langa umar, sold langa sold de nu puteai sa inaintezi un metru catre mare. Cu chiu cu vai gasesc un loc la jumatate de metru de apa, acolo unde stateau ciorchine gura casca si figuranti. Unii dintre ei iesiti la vanatoare de... sani. Asa cum este individul colorat din imagine care si-a pierdut zeci de minute pentru cateva poze gratioase cu tanara intinsa spre soare ca o lebada.

Ar fi putut continua vanatoarea, insa s-a oprit dezamagit cand femeile de pe cearsaf au facut schimb de locuri. Mama precedentei si-a expus obraznic pieptul si l-a indepartat din priviri pe agresorul de ocazie.

Ma asteptam la mai multa atentie din partea femeilor pentru spectacolul de nudism. Se pare insa ca am pierdut contactul cu realitatea. Femeile se dezbraca de-a valma, tinere sau batrane si fara vreun pic de jena. E adevarat ca pe plaja totul este permis. Inclusiv expozitia de burti de la care mi-a venit ideea unui articol anterior.

Nu incurajez pe nimeni sa isi petreaca prea mult timp prin statiunile de pe coasta romaneasca. Fie Mamaia, fie Neptun sau Costinesti va asigur ca nu s-a schimbat mai nimic din ceea ce stiti. Aceleasi milioane de suflete inghesuite si in vesnica agitatie. Mereu in penurie de un loc pe plaja si indiferente la mizeria specifica locului. Plaje garnisite de popor, cu tuciuriii aferenti, pusi pe glume mitocanesti.

Iar daca prinzi o zi cu ploaie esti un om "facut". Optiunile tale se reduc rapid la zero. Daca vrei un loc unde sa-ti pierzi vremea alegi intre camera de hotel, un restaurant plin de indivizi semidezbracati sau o atractie turistica ponosita. Eu am ales-o pe ultima. M-am dus la vechiul loc de bowling din Olimp pe care-l frecventam cand eram student. Atunci era plin de lume buna iar la intrare plateai ca sa fii acceptat. Acum traieste din gloria de altadata. Piste pline de jeg si inclinate, bile sparte si acoperite de o pelicula continua de praf. Un calculator antic pentru inregistrarea scorului si vesnica resetare a jocului. Am renuntat sa mai protestez si am jucat ca sa-mi pierd vremea. Noroc ca se facuse seara si am fugit din statiune. Am ajuns intr-un loc cunoscut: cherhanaua 23. Aici, macar, m-am simtit ca un client respectat. Dar n-a durat decat pana a doua zi cand iar am luat-o de la capat....


M-am linistit. Mi-am facut plinul pe tot anul. Pot merge fara regrete in Turcia, la all inclusive!

9 comentarii:

Mana spunea...

Ultima dată am fost pe Litoral acum vreo 4 ani, cred. O săptămână la Mamaia, la trei stele. Imediat după, a urmat o săptămână in Turcia, la 5 stele, cu all inclusive, avion și tot ce trebuie. Diferențele sunt masive. Aici - așa cum povestești și tu. Acolo - servicii, condiții, civilizație. Pe noi ne-a costat mai mult săptămâna de la Mamaia decât cea din Turcia. Ăla a fost momentul în care am renunțat să mai fim "patrioți" pe banii noștri. O să te convingi de diferențe! Ah, să nu uit! Este ultra all inclusive!

Un jurnalist spunea...

Deabia astept sa vad adevarul in fata!

Anonim spunea...

Foarte tare articolul!

Anonim spunea...

Imi plac la nebunie articolele tale! Abia astept sa deschid dimineata calculatorul, sa le citesc!Imi pare rau ca nu am stiu de blogul tau pana acum!O zi buna si ....cat mai multe experiente!

Un jurnalist spunea...

Multumesc pentru aprecieri A. Cea mai mare satisfactie pe care o am este sa povestesc experiente comune sau neobisnuite. Multe dintre ele au fost prpovocate desi eram constient ca le puteam evita lejer. Totul sta in puterea psihica si capacitatea personala sa le sesizezi din multime si apoi sa le prezinti asa cum cei mai multi dintre noi le percep dar nu le constientizeaza. Cum am ocazia voi continua sa scriu.

starsgates spunea...

M-am tot gândit,(oi fi io ardeleancă, dar nu numa' şed, mai şi cujet), şi asta nu numai legat de articolul tău, dar aşa în general, la cârcotaşii din noi.
Nu spun că totul e perfect la mare, dar de multe ori exageraţi şi speriaţi lumea.
Sunt atât de multe lucruri frumoase care se petrec şi la noi, dar voi credeţi că lumea nu e interesată şi arătaţi doar părţile negative.(de parcă în străinătate n-ar exista)
Problema e următoarea: se pare că ştirile cu lucrurile frumoase care se petrec în jurul nostru nu sunt luate în seamă.
Sunt foarte supărată pe televiziuni(nu spun care), cărora dacă le transmiţi idei despre fapte frumoase te ignoră.
Ia dă-o înainte despre o nenorocire să vezi cum apar toate!:)

Un jurnalist spunea...

Sunt de acord ca uneori exageram. Ca la televizor vezi mai mult senzational, in loc de informatie. Insa, vreau sa stii ca tot ceea ce spun pe blog este real. Nu sunt inventii sau imagini deformate. Iar despre partile frumoase ale litoralului, te las pe tine sa le descoperi... Eu nu le-am vazut. In comparatie cu altii din strainatate (crede-ma, am fost in multe locuri) si raportat la costurile serviciilor primite este o mizerie de nedescris. Poate fi si altfel daca esti dispus sa-ti iei adio de la zeci de milioane ca sa te prefaci ca nu vezi realitatea.E dreptul fiecaruia sa aleaga!

starsgates spunea...

Da, ştiu că tot ce ai scris pe blog e real, mai ales că ne-ai arătat şi poze:).
Poate nu m-am exprimat aşa cum trebuia(profa mea de română tot timpul mi-a atras atenţia să mă exprim în limba română, sunt pe jumate unguroaică:)).
Vroiam să spun să priviţi şi partea plină a paharului.
Bine, accept provocarea cu partea frumoasă...
O să-mi dau silinţa:), mai ales că-mi plac la nebunie cauzele pierdute.:D

Un jurnalist spunea...

Asta imi place! Sa combatem cu argumente. Astept o imagine a paharului plin. Sunt tare curios, mai ales ca n-am scris despre toate lucrurile negative pe care le-am vazut. Uite inca un exemplu: la o televiziune a aparut ca in Mamaia exista doar 3 bancomate din care numai unul functioneaza. Iti imaginezi sa fii strain, sa vrei sa platesti cu cardul si sa nu poti nicaieri? Sa tot vrei sa cheltui in conditiile astea...

Powered By Blogger