sâmbătă, iulie 12, 2008

Oglinzi fermecate

N-am mai fost cu metroul decat o data in ultimii 8 ani. Din necesitate, comoditate sau pentru ca am locuit in strainatate cativa ani. Nici cu autobuzul sau tramvaiul nu merg. De cand am masina nu mai simt nevoia. Asa ca, automobilul trebuie sa fie un bun personal cat mai apropiat gusturilor si nevoilor mele. Am "incercat" italiene, americane, germane, suedeze si acum am revenit la germane. Mai galonate... Un BMW merita sa ai la casa omului, mai ales daca este un chilipir la pret si optiuni. Bucuros de tranzactie, am respirat satisfacut aerul din habitaclu, pana de curand! Mai precis, dupa ce m-am intors din Franta. Nici n-am ajuns acasa si am vazut ca-mi lipseste ceva la noua proprietate: sticla de la oglinzile laterale. N-am fost foarte surprins. Prietenii m-au prevenit, dealerul mi-a zambit si mi-a urat bafta la plecarea din showroom, alti amici m-au atentionat ce urmeaza sa patesc. Asa ca, am luat-o sportiv, ca pe un fapt banal. Si, in loc sa ma duc in targ si sa mi le recumpar cu 20 de lei, am vrut sa beneficiez de exorbitanta mea asigurare full Casco. Mi-am zis ca nu pot incuraja hotia cumparand tocmai de la cei care mi-au vandalizat masina. Am fost la politie si mi-am pierdut o zi ca sa raportez furtul. Oamenii de acolo, draguti si molesiti de caldura de afara mi-au dictat scolareste plangerea si mi-au tras niste poze frumoase la 40 de grade Celsius. Ma priveau compatimitor si ma credeau naiv in incercarea mea de a raspunde la o ilegalitate cu un gest de bun simt civic. M-au intrebat daca banuiesc pe cineva si le-am zis ca unde locuiesc banuiesc pe toata lumea, inclusiv pe indivizii aia enervanti care imi distrug somnul de dimineata, strigand: ...iiiaaare veeeechi! (cine naiba poate sa aiba fiare vechi intr-o zona rezidentiala?, ma intreb mereu cand ii vad pe bastani cum patruleaza agale cu piranda lor in fata! A doua zi, ma duc la un centru de constatari de asigurari. L-am evitat pe ala din Calea Grivitei, plin de indivizi in suferinta dupa masina lor si am gasit unul aerisit. Iar declaratii, iar acte si din nou poze. Am vazut ca nu numai statul se acopera de munti de hartii inutile, ci si privatii. Mi-am zis atunci ca nu ne vom vindeca niciodata de boala asta... Inspectorul de asigurari afla unde lucrez si isi da drumul la gura: ca un client si-a schimbat de 5 ori, intr-o luna, oglinzile furate si a facut o depresie, ca altul plateste taxa de protectie la hotii din cartier ca sa doarma linistit si altii isi fac drum in weekend prin targ ca sa rezolve inconvenientul. Ei bine, plec cu povete de la asigurari si ma incurajez, spunandu-mi ca am pierdut doar doua zile cu partea oficiala. Si m-asteptam ca in a treia sa ma duc la service-ul BMW si sa mi le ridic (mi-am propus sa le inscriptionez cu numarul de inmatriculare, in speranta ca hotii isi vor stapani dorintele marsave). Trimit scanate actele catre service si astept cumintel sa ma cheme. Trec doua zile si aflu ca nu au acceptul de la asigurari. Ma revolt si ii iau la rost pe baietii de la Omniasig. Ei spun ca n-au primit devizul de plata de la BMW. Ma intorc la ceilalti si ii iau la intrebari. Dau din colt in colt. Ba ca a fost plecat baiatul de la piese, ba ca n-au chitanta platita de mine pe luna precedenta (la ce-i trebuie service-ului chitanta de la asigurari?, n-am priceput), ba ca n-au in stoc (desi tot ei imi spuneau sa vin sa le iau in doua zile) si tot asa... Asigurarile dau rapid acceptul si aflu ca poate le iau luni, adica peste o saptamana de la trimiterea hartiilor. Cat costa oglinzile? 700 de lei amandoua. Cat costa franciza pentru un eveniment? O suta de euro. Cat m-a costat distractia asta? O saptamana de stat pe bara, un drum de o zi la politie, unul de o zi la asigurari, ore petrecute la telefon, la scanner si pe email, o suta de euro franciza, benzina cheltuita aiurea, inscriptionarea oglinzilor - 100 de lei si bani pe taxi si alte lucruri care nu se pot cuantifica in bani.
Concluzie:
1.Un service BMW de care trebuie sa te feresti cat poti.
2.Evita asigurarile si apeleaza la un amic cu service autorizat.
3.O vizita la targ te scuteste de tot efortul cand "ramai" fara oglinzi.
4.Mai gandeste-te o data daca vrei sa-ti cumperi BMW.

2 comentarii:

Anonim spunea...

ghfd

Marius spunea...

ai foarte mare dreptate aici. pacat ca sunt masini frumoase si mai mare pacat ca oglinzile se desprind asa usor :(

Powered By Blogger