joi, iulie 24, 2008

Disparitia unei fantome



Persoana din imagine a disparut in urma cu trei saptamani. Nu se cunosc alte date personale, iar ultimul numar de telefon la care putea fi gasita este 0754653789.



Un prieten m-a rugat insistent sa-l ajut si sa popularizez cazul sau. De mai mult timp este tinta unor hartuieli "nevinovate". Telefonul sau a devenit arma secreta a unor femei dornice sa-l cunoasca. Nu fizic, doar virtual. O metoda indelung folosita de una dintre persoanele fara nume. Din fericire pentru el, femeia din imagine are un chip recognoscibil. Daca figura corespunde realitatii... Mai bine de un an si jumatate a trecut de cand se chinuie cu mesajele sau telefoanele unor individe dispuse la iubire virtuala eterna. Politia nu poate face nimic, companiile de telefonie ridica din umeri. Daca vrei sa afli cine se afla in spatele acestor hartuieli nesfarsite ti se spune ca numarul este privat si nu-l poti descoperi pe posesorul sau. Daca vrei sa blochezi accesul acestor fantome la telefonul tau ti se spune ca nu ai voie sa restrictionezi dreptul unui abonat sa sune pe cine doreste! Daca vrei sa mergi mai departe, politia iti spune ca mai bine renunti. Ca numai daca este o amenintare asupra ta merita sa depui o plangere penala. Daca totusi o faci, devii ridicol. Cum dovedesti ca esti supus unei presiuni psihice nedorite. Cum arati ca mesajele primite sunt indecente sau cu potential risc de prejudiciere a imaginii? Te duci la judecator sa-i traduci stilistic sau contextual sensul vorbelor sau cuvintelor stocate in arhiva telefonului? Si atunci ce ai de facut? Nu pot sa-l ajut nicicum pe prietenul meu...

8 comentarii:

starsgates spunea...

Asta aşa să nu spui că nu eşti şi tu stresat, AM PRELUAT O LEAPŞĂ, CINE-MI PLACE ŞI DE CE.O DAU MAI DEPARTE....:)
Detalii pe blogul meu http://starsgatescopiiimarisimici.blogspot.com/

Mana spunea...

Din câte știu eu, restricționarea primirii apelurilor de la un anumit număr se poate face numai pe terminalele cu symbian (OS). În meniul telefonului există opțiunea definirii black list.
Teoretic, plângerea la poliție pentru hărțuire (de ce în România numai harțuirea fizică este demnă de luat în seamă?) ar trebui să constituie o situație absolut normală și ar trebui investigată ca atare. Operatorul de telefonie ar trebui să pună la dispoziție toate informațiile de identificare a apelantului sâcâitor. Este mai dificil, însă, dacă acesta este utilizator prepaid... Dar, în ansamblu, tocmai pentru că trăim unde trăim, acesta este un proces lung, greoi și mâncător de nervi...

Anonim spunea...

@mana - acelasi lucru voiam sa-l spun si eu, doar ca nu e necesar Symbian. Eu am avut un SE mai vechi si un Sagem ce aveau black list. Oricum, daca e asa grav merita o investitie intr-un telefon destept.

Un jurnalist spunea...

Starsgates@: din pacate n-am fost langa un calculator doua zile si abia luni revin in oras. Mi-as fi dorit sa nu te dezamagesc tocmai acum cand iau si eu leapsa de la cineva! Daca ramane valabil, de luni incolo putem sa ne mai jucam...
Mana@;Silviub Multumesc pentru sfaturi. Cred insa ca se pot face lucruri simple pentru a bloca astfel de stalkers. Din nefericire companiile telefonice sunt preocupate doar de cautarea de noi clienti. Cand vine vorba de protectia lor se uita in alta parte. Au si lege pentru asta, numai ca se fac ca nu stiu. Si uite, daca am ramas fara un telefon mobil nu sunt in stare sa-mi spuna in ce zona este. Dar cand folosesc serviciul acela de identificare zonala nu e acelasi lucru. Uite cum se fac ca nu stiu...

starsgates spunea...

Deja vroiam să renunţ şi să scriu că am rămas LEAPŞA, dar dacă accepţi sigur niciodată nu e prea târziu.
Mă scuzi totodată că te-am mai încărcat cu o temă în plus mai ales că sigur ai şi aşa multe.
Un sfârşit de săptămână plăcut alături de cei dragi.:)
Cât despre subietul abordat de tine eu i-aş sugera prietenului tău să ignore mesajele, până la urmă se plictisesc şi se lasă păgubaşe.

Mana spunea...

Prințe, eu nu știu despre ce lege vorbești... Poate mă lămurești... Companiile de telefonie mobilă nu pot interveni direct în astfel de situații (la simpla reclamație a unui client), ci au nevoie de o astfel de solicitare din partea organelor abilitate. Circuitul reclamației în natură cred că arată cam așa: client hărțuit - poliție - operator/furnizor de servicii - din nou poliție - client, abia după care se poate depune plângere în instanță. S-ar putea să greșesc, nu știu...

Un jurnalist spunea...

Starsgates: Merci pt intelegere. Subiectul este mai serios decat pare. Daca o persoana poate sta un an jumate doar cu sms-uri si mesaje pe telefon "alaturi" de un om inseamna ca nu va renunta prea usor. Iar cele care n-au chip au oricand posibilitatea sa fie prin prejma ta fara ca sa stii. Si astfel sa fie ca un informator sacaitor.

Un jurnalist spunea...

Mana: Legea aceea este valabila cu plangere la politie insa, politia nu va lua niciodata in serios astfel de plangeri. Mai precis vor cere sa faci dovada ca ai fost hartuit sau sa aduci probe colaterale despre persoana suspectata. E o aberatie, din moment ce, foarte simplu, se poate face verificarea prin reteaua mobila si toata tevatura asta se incheie imediat. Mai bine rogi un prieten, daca ma intelegi ce vreau sa zic...

Powered By Blogger