duminică, iulie 27, 2008

Fals compendiu despre burta barbatului

De cand mi-a intrat in cap sa scriu despre burtile barbatilor, am tot incercat sa gasesc o introducere pentru articol. N-am fost in stare. Mi-am pierdut inspiratia de fiecare data! M-a salvat, insa, un drum la mare. Prima oara pe anul asta si - probabil - singura data cand fac turul statiunilor doar ca sa vad ce mai e nou. Asa mi-a venit si cheful sa scriu despre noua mea obsesie...
De ce vorbesc despre burta barbatilor? Fiindca e dovada de status social. Serios! Pare o gluma, dar nu e. Sa-i luam de exemplu pe americani. La ei, toata lumea se uita chioras daca ai burta pana in 40 de ani. De aceea este dementa cu salile de gym. Si esti evitat de fete. Se fac glume pe seama ta si devii un individ nefrecventabil, ca sa folosesc un termen drag politicienilor. In Europa, de exemplu, germanii sunt campioni la infatisari rubensiene. N-au preocupari de aspect iar burta creste odata cu numarul berilor date pe gat de-a lungul vietii. In schimb, la popoarele din sud, burta scade cu cat te duci spre Africa. Italienii desfid, insa, regulile daca le creste statusul social. La fel si grecii. Iar cand treci Marea Mediterana si intri tot mai adanc in continentul negru, burta barbatilor se estompeaza, se "lipeste" de restul corpului. M-am gandit cum e la noi, la romani. O prietena imi spune ca este normal cultural ca barbatul sa aiba un pic de burta. Cat e de mare "picul" ala, nu stiu. Asa ca am facut o incursiune pe Litoral si m-am lamurit. Suntem de toate felurile. Nu avem sabloane si nici grija fata de noi. Barbatii isi "construiesc" infatisarea dimpreuna cu burta lor. Nu exista atentie si nici interes pentru mentinerea in limitele placutului. Si pentru ca nimeni nu mi-a spus cum sa-i cataloghez, le-am facut singur descrierea.

Barbatul tanar cu burta in devenire - tanar si inca pregatit sa infrunte realitatea cruda, peste 20 de ani va fi mai greu cu 20 de kilograme, minimum.
Barbatul tanar cu burta progresiva - se vad semne clare ca nu se intretine in niciun fel si are o protuberanta moale in dreptul buricului.
Barbatul "evoluat" - Burta este clar definita si se iteste ca o minge de fotbal de sub tricoul mulat. Astia sunt cei care si-au dobandit un status social si traiesc deja din banii castigati din tot felul de aranjamente.
Barbatul in "putere" - O burta proeminenta semn de bunastare sau de mese nenumarate. Este mandru de burta lui si isi plimba tacticos palmele peste ea, precum o femeie gravida in sase luni.
Barbatul cu marsupiu - Are deja o trainica legatura cu burta lui. Iar sub ea se vede un pliu "respectabil", peste care se revarsa imensitatea de carne. Aici deja nu mai vorbim de mancare in exces si nici de lene. Este o dovada ca barbatul a pierdut simtul realitatii si ca are nevoie de un sprijin serios din partea unei femei dispuse sa-l suporte.
Barbatul cu burta imperiala - Acesta este butoiul care se rostogoleste, in loc sa paseasca. Nu mai are nevoie de nimic pe lume, in afara de un insotitor care sa-l ajute sa mearga.

M-am lamurit: barbatul roman nu are respect pentru infatisarea lui. Mai curand il preocupa parul de pe cap decat aspectul lui corporal. Si atunci, la ce sa ne mai asteptam de la femei?

8 comentarii:

starsgates spunea...

Păi asta e, cu cât creşte burta bărbatului cu atât gusturile lui ptr. femei ,,se rafinează,,.
Nu-l mai interesează decât cele ,,supermodel,,.:)

Anonim spunea...

Mai intii un banc, apoi concluzia.
Pleaca Mos Craciun in turneu si prin locuri in care n-a mai fost. Ajunge in Africa si coboara intr-un sat amarit cu copii slabi rau dar cu burta umflata. Curios intreaba de ce asa si ii raspunde Rudolf: fiindca nu maninca ! Si Mos Craciun de colo: pezevenghilor, cine nu maninca nu primeste cadou !

Concluzia: din pacate o burta mare nu inseamna neaparat bunastare. In multe cazuri inseamna alimentatie gresita si multe produse total aiurea care se vind nestingherite pe piata. Putem sa facem gargara despre burtile bine crescute cu mici si bere dar putem sa abordam si serios acest subiect. Deci: cum o cotim ?

Un jurnalist spunea...

Starsgates: Ai dreptate. La romani cam asta e. Si pe la altii se intampla la fel dar la noi regula se respecta! Nu spun ca femeile sunt mai atente la infastisarea lor insa, iata ca, barbatii se prefac ca nu stiu ca si ei trebuie sa arate respect pentru propriul aspect daca vor reciprocitate de la o femeie. Si cum la noi fetele se vand usor nu de mirare ca burta nu mai constiutie un impediment!

Mrian S: Eu zic s-o cotim la lucrurile care ne schimba cu adevarat viata si stau in puterea noastra sa le acceptam. Oricat de sanatos ai manca daca bei butoaie cu bere nu vei scapa de "umflatura" .

Diana spunea...

:)) In concluzie: burta barbatilor este invers proportionala cu perseverenta lor.
Se pot spune multe despre această "psihosociologie a fizicului". Mai ales intr-o societate ca a noastră, in care socializarea de gen a fost puternica si incepe sa se mai estompeze.Intr-o societate dominata de genul masculin, nu conteaza cum arată barbatii...altele sunt criteriile după care se orienteaza reprezentatele "genului slab" atunci cind ii aleg (a se vedea citeva cupluri celebre obositor de mediatizate).
In ceea ce le priveşte pe femei (ca sa fac acelasi gen de investigatie ca tine, dar asupra genului meu) m-a uimit intotdeauna ca multe se preocupa de infatisarea lor doar pina cind isi consolideaza relatia de cuplu si pina cind apare primul copil...dupa aceea unele dintre ele se transforma fizic atit de mult incit nu mai sunt de recunoscut. Este adevarat ca unele transformari sunt hormonale si ca schimbarea de rol si de identitate le solicita psihic foarte mult, dar totusi nepasarea lor este evidenta...

Un jurnalist spunea...

Diana, aici este diferenta culturala fata de societatile occidentale in care am fost asimilati fara sa vrem. Noi traim in normele si stereotipurile orientale dar ne dorim sa experimentam huzurul celor din Vest. Cat despre femei m-am abtinut sa comentez. Cred in principiu ca femeile isi construiesc imaginea in perspectiva unui cuplu dupa care abdica de la principii. Pana la urma este un mod de a-si incheia socotelile cu lumea si se refugiaza in prorpiul camin. Si de cele mai multe ori isi inventeaza o realitate proprie cu setari personalizate departe de rigorile unei socializari post-maritis.

Anonim spunea...

Toate ca toate, dar eu mereu am urat barbatii cu burtica: mica, mare sau imensa...
Culmea e ca barbatul meu are burtica... Nu se vede inestetic ptr ca se imbraca in asa fel incat sa nu se observe prea tare sau sa fie scoasa in evidenta... Pe el il vad dragalas cu burtica, dar pe altii :( bleah...
Oricum, ptr detinatorii acestor monumente decorative, va sfatuiesc sa folositi haine cat mai lejere... asa macar nu este scoasa in evidenta ;) si logic, mancare adecvata
Multimoak

ioan spunea...

fac sport nu mult dar fac. mananc rational, si totusio am!

Anonim spunea...

Sunt si femei cre favorizeaza cresterea burtii prtenerului, pentru al tine langa ea.....Cele mai in varsta decat partenerii!

Powered By Blogger