miercuri, iulie 23, 2008

Destinatie europeana

Iar i-am pacalit pe baietii de la Bruxelles. Sau mai bine zis, am fuserit si de data asta monitorizarea lor. Din cate ascult de la unii si altii prin Romania, functionarii europeni ne critica dar numai la suprafata. Ca suntem pregatiti sa facem, ca am inaintat, ca mai avem de facut, ca trebuie sa facem. Nicio palma, nici sanctiune, niciun ultimatum. Acum stau si reflectez la moliciunea eurobirocratilor. Si ma gandesc la mesajul lor de azi care arata ca un ramas bun inainte de vacanta de vara (tot era premierul Tariceanu in vacanta in Turcia si nu se facea sa-i strice omului concediul cu prostii). Asadar, la un an si jumatate de la intrarea noastra in Uniunea Europeana, suntem tot in faza de monitorizare. Desi se spunea ca asta este o sanctiune care poate echivala cu o excludere, iata ca amenintarile lor sunt mai curand dojenile parintelui catre copilul preferat. Nu imi fac iluzii, nu e cazul sa ne includem in cercul preferatilor. Dar nici nu trebuie sa ne speriem ca ne vor pedepsi precum ratusca cea urata. Suntem o struto-camila (alaturi de bulgari) numa' buna de experimentat. Nu am fost pregatiti sa fim langa ei dar ne-au primit. Doar ca sa faca teste pe noi si sa traseze odata frontiera estica in fata haului ex-sovietic. Si uite asa ne tin in laborator si ne tot supun la socuri electrice. Sa vada cum reactionam. Dar cu grija, sa nu ne prajeasca neuronii si functiile vitale. Dar ce nu stiu ei este ca, hibridul isi transfera metehnele prin contact direct. Si asa vom vedea cum megastructura de la Bruxelles capata forme si obiceiuri dambovitene. N-am sa le spun pe toate ca trebuie sa aduc probe in instanta! Dar pe urmatoarele le pot sutine pe loc. De exemplu, am exportat cu succes expresii ca "Lasa ca vedem noi" sau "Merge si asa". Si observ ca eurobirocratilor le prieste temporizarea, amanarea pentru o data neprecizata, intelegerea amiabila, etc. Nu am prea mari sperante ca vom vedea acte de vitejie. Si tocmai cand scriam randurile astea vad o poza care mi-a dat ideea articolului. Oare in ce tara este localitatea asta? Pare a fi undeva in Europa!

2 comentarii:

starsgates spunea...

Am citit tot pe net:D, că e un orăşel în Austria care are o problemă, i se fură foarte des plăcuţa de la intrare în localitate. Turiştii vor s-o aibă ca amintire.
Mai bine le-ar fabrica în serie şi le-ar vinde.
Cred că ar scoate bani frumoşi primăria.
Cât despre subiectul abordat prefer să mă abţin. Nu-mi place politica, cât despre ,,calităţile,,vreunui popor, prefer să mă abţin să le exprim fiind o corcitură multinaţională.;)

Un jurnalist spunea...

E cam dificil sa comentezi pe tema asta. Multe imagini deformate, lipsa de informatii si un limabj codifcat care ascunde alte interese, cam asa se vede o astfel de chestiune in Romania. Cat priveste localitatea, ar fi chiar dragut sa existe atat de aproape de noi...Nu m-as mira sa avem fie si de-ai nostri printre turistii cu aminitri.

Powered By Blogger