miercuri, iulie 23, 2008

Despre vicii si alte orori

Fiecare dintre noi avem unul sau mai multe vicii. La vedere, apar doar cele asumate in societate ca fiind acceptabile. Majoritatea sunt fumatori, altii sunt impatimiti ai alcoolului si unii (de obicei barbatii) trag cu ochiul la femei. Viciile sunt felul nostru personal de a ne diferentia de ceilalti. Sunt angoasele varstei sau reflexe de care scapam cu greu si sub un impuls major. Eu, de exemplu, m-am lasat de doua ori de tutun. Fiindca am vrut pur si simplu dar, in subconstient, a functionat teama de agravare a vreunei boli. N-am renuntat, pentru ca am facut suma viciilor si mi-a iesit mereu negativa. Nu se zice ca trebuie sa fie nula (constanta)? M-am consolat cu ideea ca viata este o loterie. Traiesti cat iti este dat si te bucuri de ea cat te duce mintea. Ce rost are sa fii un sfant sau vreun puritan zelos daca te zbati sa traiesti ori inghiti mizeria celorlalti. Compenseaza cumva viata de apoi cu pacatele celei prezente? Nimeni nu s-a intors de acolo ca sa ne confirme... Si atunci ce ai de facut? Sa fii propriul tau controlor si sa-ti permiti atat cat poti duce? Sau sa fii sclavul cuminteniei pamantene, precum apostolii lui Iisus? M-am impacat cu gandul ca nu pot respecta nici invatamintele crestine si nici posturile bisericesti. Doar le observ si trec pe langa ele. Cate vicii sa adun ca sa fiu chit cu ele? Sau care dintre ele adunate ma fac sa ajung la suma nula? Ramane sa numar. Pana cand voi avea un raspuns, cumpar tigari. Azi am luat mai multe pachete si de ce mi-a fost frica n-am scapat. Le-am luat pe alea cu poze infioratoare. Nu m-am uitat la ele dar le stiu din campania autoritatilor. Asa ca ma prefac ca nu le vad. Eu stiu si pot. Dar ceilalti, mai ales copiii? Ei cum pot face asta? Ma umple de scarba inventia asta penibila a celor care si-au gasit un nou dusman mondial. Hai sa nu mai fumam dar sa ne drogam, sa inselam, sa furam, sa violam sau ce mai putem face rau pare sa fie indemnul celor care stau deasupra noastra. Pe astea, eventual, le pedepsim prin Codul penal. Dar pe asta cu fumatul o punem pe pereti si la vanzare, in vazul tuturor. Ce conteaza ca-i facem pe copii sa viseze urat noaptea, ca ii traumatizam cu imagini pe care nicio televiziune nu are voie sa le arate? Ne-am facut damblaua... Dar, vai, ce folos! Vanzatoarea imi spunea, cand i-am cerut sa ma scuteasca de oroarea pozelor, ca nu mai are altfel de pachete. Ca apoi, sa-mi spuna satisfacuta ca, de cand le-a pus la vanzare pe cele noi, i-au crescut incasarile. Te pomenesti ca sunt tot mai multi carora suma viciilor nu le iese...

5 comentarii:

starsgates spunea...

Părerea mea coincide cu a ta în legătură cu acele poze oribile.
Eu m-am lăsat de ţigări în momentul în care am avut o motivaţie serioasă.:) Altfel nu reuşeşti.
Dar acum m-am molipsit de net.:) E şi ăsta un viciu. Asta ca să rămână suma viciilor constantă.

Un jurnalist spunea...

Netul e un viciu cat timp devii dependent de el. Si eu stau pe net foarte mult, iar meseria ma obliga sa traiesc langa un calculator. Si totusi nu patesc nimic daca stau fara. Asa ca...Ai facut bine ca ai renuntat la tigari. Asta tine de vointa si nu de povesti despre altii. Continua sa calculezi...

Daniela spunea...

Multumesc pt aprecieri ! :) Eu cu aspectul, tu cu continutul .
Sunt un pic ... mai mult obsedata de cum arata blogul meu . :)) Ca sa nu mai fii "invidios" ca am postat David Deejay iti promit ca te las pe tine sa pui viitorul lui/lor clip(n-am inteles daca e un tip sau sunt mai multi). :D

Anonim spunea...

Am vazut mai tirziu acest material dar nu m-am putut abtine sa nu raspund.
DA, e dreptul fiecaruia sa aiba vicii. Indiferent de care si in ce cantitate DAR NUMAI ATUNCI CIND NU LEZEAZA PE ALTII. Pentru ca in fond aceasta este una din definitiile democratiei: sa faci absolut orice atita timp cit nu deranjezi pe altii.
Din pacate fumatul este viciul care lezeaza direct si pe altii. Daca fumul nu ar fi eliminat in mediul inconjurator, mediu in care si altii au dreptul sa respire chiar nu as zice nimic. Hai sa impartim campania asta antifumat in doua parti: el, fumatorul si ceilalti, nefumatorii. Ca fumatorul nu se lasa e treaba lui. Dar eu, nefumatorul voi continua mereu sa ma razboiesc cu toti nesimtitii care nu inteleg sa se tina la distanta cu prostul lor obicei cu tot. Voi continua sa lupt pentru izolarea lor cit mai eficienta cu putinta. Pentru ca tot ce se intimpla acum nu este o discriminare la adresa lor CI O REVENIRE LA NORMALITATE. Normalitate care s-a dus dracului fiindca atita timp li s-a permis sa isi bata joc de ceilalti. Avem lege antifumat din 2004 dar bineinteles ca afost luata in bataie de joc. A trebuit sa vina UE sa ne explice clar ca nu mai merge asa. Si de data asta ma bucur enorm ca trebuie sa facem ca ei. Doamne ajuta.

Anonim spunea...

Eu nu sunt de acord cu tine, cu toţii vă înecaţi în vicii şi trăiţi o viaţă mizerabilă...eu vă sfătuiesc să vă lăsaţi de ele şi viaţa va fi mult mai uşoară fără atâtea vicii mai bn vă rugaţi la Dumnezeu când aveţi probleme şi o să vă ajute iar atunci când vreţi să vă distraţi iarăşi nu trebuie să consumaţi vicii ci trebuie să găsiţi alte căi mai pure...

Powered By Blogger