vineri, iunie 13, 2008

Cu spatele la poarta



Dar daca Mutu nu rata? M-am intrebat, cum ar fi aratat Bucurestiul dupa meci? Plin de masini colorate, oameni veseli, barbati despuiati si turmentati si femei pe post de insotitori la petrecere. Iar peste toate astea, transmisii buimace si nesfarsite ale posturilor de stiri, lipsite altfel de obiectul muncii intr-o zi dedicata marelui meci. Nu mai vorbesc de comentatorii nostri priceputi care ar fi ridicat osanale "iubitului" antrenor si "iscusitei" conduceri federale. In tara, balul era in toi, dar in Italia, romanii - vanati de bastinasi - ar fi stat inchisi prin case sau baruri de teama sa nu fie acuzati de vini imaginare. Insa marea inghesuiala stradala n-a mai avut loc fiindca Mutu s-a inecat "ca tiganul la mal". Mi-as fi dorit si as fi jubilat daca Banel Nicolita, ghinionistul de serviciu si maratonistul fara efect al dreamteam-ului condus de Piturca, le-ar fi taiat maioneza macaronarilor. De ce? Pentru ca victoria noastra era si razbunarea celor din etnia lui Banel, pentru ca tupeul turmentatilor cu iesiri xenofobe din toata "Cizma" s-ar fi topit in saliva cu care isi rostesc amenintarile. Nu-mi place deloc acest jucator cu prenume de manelist dar, astazi, a fost preferatul meu. N-a reusit sa ma satisfaca, asa cum nici antrenorul lui nu m-a lamurit ce poate cu adevarat. Bineinteles ca un egal e mai bun decat o infrangere dar, descopar ca valul de bucurie si de simpatie ignora eroarea de proportii pe care Piturca a facut-o in meciul precedent cu Franta. Acum sunt convins ca am pierdut doua puncte numai din cauza prostiei antrenorului. Aceeasi echipa din meciul cu Franta a jucat si cu Italia! Dar a fost alta! Trag concluzia ca jucatorii n-au avut decat o vina: l-au ascultat pe tehnicianul fricos. Din cauza lui am pierdut sansa unei calificari linistite si tot din cauza lui riscam o ratare stupida catre sferturi. Ca doar nu-mi imaginez ca am depasit complexul din '94 de la Campionatul Mondial din SUA cand am pierdut ca fraierii meciul cu Suedia. Ca sa nu mai spun ca am cedat deliberat prima pozitie in grupa... Asadar, am aratat ca jucam fotbal. Asta e bine! Dar m-am lamurit ca nu vrem sa jucam fotbal decat atunci cand suntem pusi cu spatele la zid. Insa, care SPATE? Al lui Piturca? Nu, fiindca el s-a asigurat inainte de Euro 2008 cu un contract de doi ani. Al lui Nasu' Sandu? Nu, ca el are fotoliul pe veci si milioanele de la UEFA in cont. Al lui Mitica? Nu, pentru ca el da din gura si la bine si la rau. Al jucatorilor? Nu, ca ei n-au niciun obiectiv de performanta. Dar al cui, atunci?

PS: Era sa uit. Multumim domnule arbitru pentru penalty! Noi, romanii nu obisnuim sa primim cadouri la fotbal...

3 comentarii:

Anonim spunea...

Total de acord cu (aproape!) tot ce ai spus.
P.S. Nu te mira (deşi nici mie nu-mi vine să cred!) o fi avut arbitru' o viziune şi-o fi ştiut că-l ratăm. Compensare, ştii, la golul perfect valabil anulat. (Dacă n-ar fi ratat Mutu, nici nu m-aş fi putut bucura de victorie.) Îi batem pe Olandezi! Jucând acelaşi fotbal pe care am dovedit că-l putem juca. Asta înseamnă că instructajul este excelent, strategia de la început, a fost greşit gândită. Să nu împuşcăm strategul, mai avem nevoie de el... Îmi amintesc cum vuia occidentul cînd cu extragerea. Explozia de bucurie a franţujilor şi a italienilor. Deja ne condamnaseră: România şi Olanda, pleacă acasă. Se pare că s-au bucurat degeaba... Cel puţin în privinţa Olandei.

Un jurnalist spunea...

Vezi ca iti dau dreptate! Atat cat este corect. Piturca a gresit si asta m-a infuriat. Iar ceilalti, in loc sa-l faca sa priceapa ca nu este de capul lui la carma unei echipe nationale l-au mangaiat pe crestet. Acum insa, nu mai poate sa spuna ca ne e frica... Ar insemna sa-si mai arate o data ingamfarea lui arhicunoscuta. Cu olandezii o sa ne fie greu. Nu cred ca ne foloseste la ceva ca sunt calificati. Nu sunt romani sa spuna: n-avem de ce sa jucam la victorie! Ai sa vezi ca vor da gol fara remuscari daca vor avea ocazia...

Anonim spunea...

Bineînţeles că vor da gol olandezii, de vor putea! Ca şi noi, tot aşa... Altfel, s-ar face şi ei, ne-am face şi noi de râsul lumii. Un blat est-vest-european, ne mai lipsea...?!
Mi-a plăcut ce-am văzut în meciul cu italienii. Putem, dacă vrem! Să vedem marţi, ce-o fi să fie...

Powered By Blogger