marți, iunie 03, 2008

Putin despre fotbal

Am crescut cu fotbalul. Adica, am avut in casa si la scoala microbul fotbalistic. De cand ma stiu ma uit la meciuri. Am si suferit candva pentru infrangerile echipei preferate. Poate de aceea prin anii 90 mi-am dorit sa scriu despre fotbal. Cariera insa m-a indreptat intr-o alta directie. Dar am ramas un fan (moderat, cu trecerea anilor) al fenomenului. I-am invidiat pe colegii mei de la Sport cand comentau despre echipa nationala. Ma gandeam si eu ca trebuie sa fie o pozitie sociala si profesionala ravnita de foarte multi. Mai cred si acum ca sunt beneficiarii unui parcurs profesional de invidiat. Intre timp, am renuntat sa-i mai vad ca pe niste persoane intangibile si pretioase. Raman doar cu parerea ca sunt norocosi pentru ca au ales aceasta cale sau au fost ajutati sa mearga in directia potrivita. Asa ca, nu ma mira versatilitatea lor si usurinta cu care se "transfera" de la un post TV la altul. Sa zicem ca as fi sef la Sport si mi s-ar oferi un post de director de programe bine platit, adica undeva la 10 000 de euro. Probabil ca, pe langa bani, prietenia cu "impresarul" ar juca un rol suplimentar in luarea deciziei. Sa ma duc? Daca un alt post care difuzeaza meciurile Ligii m-ar angaja pe post de comentator, pe cateva mii de euro, sa accept? Ma mai gandesc, insa alti colegi de-ai mei, nu. Prefer sa analizez variantele. Oricum, eu nu lucrez la Sport...

8 comentarii:

Anonim spunea...

Ipotetic?
Ar depinde de mai multe: cine-i patronul, cu cine-aş fi coleg, cu cine m-ar asocia ascultătorii, telespectatorii... Mediul de lucru, starea de bine (sau de rău!) pe care mi-ar induce-o drumul până acolo. Muţumirea (sau nemulţumirea) faţă de ceea ce ar trebui să fac. M-aş pricepe?
N-ar fi de ajuns! Aş fi un Ţopescu?! Atunci da. Banii n-ar prea conta. Evident, nu lucrez la sport, dar ipotetic...

Un jurnalist spunea...

Ipotetic este pentru tine si pentru mine. Pentru ceilalti despre care vorbesc e real. Eu cred ca banii sunt cei mai importanti in alegere. Dar, poate ca ma insel.

alex_tinc spunea...

Ipotetic (ca să fiu şi eu în ton :)
Anul acesta am decis să dau bac-ul şi la sport pe lângă altele. La proba sportivă am ales handball. Consider că fotbalul este mai puţin sport azi şi mai mult alte lucruri (sunt răutăcios). Cât despre aceşti oameni care ... comentează sportul, norocoşi şi nu pot să reproşez prea mult. Totuşi formula 1 pe TVR, dar mă rog. General gândind sunt de părere că şi cel de la sport e o fiinţă umană, deci nu pretind să îi înţeleg în ceea ce fac pe plan profesional

Un jurnalist spunea...

Mereu m-am intrebat cum poti sa fii asa de instarit din comentarea unor meciuri de fotbal. Cred ca am aflat. Nu am sa pot fii niciodata ca ei. Eu vreau sa-mi fac meseria cinstit. Imi place si Formula 1, Alex. Chiar la fel de mult ca fotbalul. Dar de acolo nu "scoti" bani. E doar pentru "intelectuali" sportul asta!

Anonim spunea...

Dacă F1 este doar pentru intelectuali, am dat-o-n fericire! Nu-mi place! Dar nici intelectual nu mi-s, asta-i drept. Deşi, în apărarea mea, nici după fotbal nu mă omor. Doar când competiţia e mare (europene, mondiale!) şi numai dacă ai nostri câştigă. Dacă nu, aştept iarna cu biatlonul şi săriturile la trambulină, visând la o echipă de handbal cum am avut odată. Şi mă delectez cu snooker-ul (când e!) dar aici tac, fiindcă iar vine careva să mă atenţioneze că ăsta nu-i sport. ;)

Un jurnalist spunea...

Nu trebuie sa fii suparat SuKaRiT!Formula 1 nu este singurul sport inteligent si pentru intelectuali. Mai sunt destule pe lumea asta. Chiar si snooker(biliard)pentru profani! Dar altele au doar pretentia ca sunt. De exemplu, golful. Asta da, sport!

Anonim spunea...

Golful, ehei! Aici aş avea o corectare. Nu-i ăsta sportu' bogaţilor? (că pe snobi nu-i mai amintesc!) Am văzut câţiva "intelectuali" jucându-l şi pe la noi. Nu că i-aş invidia pentru intelect... Nici măcar pentru conturi. ;)

Un jurnalist spunea...

Hehe! Pai, eu ce ziceam... Snobii nu sunt intelectuali, ci "intelectuali". La fel cum "bogatii" nu sunt instariti. Dar uite ca excentricii sunt considerati rafinati si plebea din televiziuni cand vede asemenea demonstratii de virtuozitate din partea indivizilor le considera acte sportive. La noi, golful este precum bowlingul. Te duci sa scoti dracii din tine. Fiecare cu dracii lui, nu-i asa! Dar la altii (americanii uniformizati) este obligatie de serviciu daca vrei sa inchei un deal ori sa ajungi la nasul vreunui smecher...

Powered By Blogger