sâmbătă, iunie 28, 2008

O experienta ratata

O experienta traita pentru prima oara se aseamana cu parfumul unei femei care trece pe langa tine, pe strada. Senzatiile sunt puternice, unice si de lunga durata. Dar mai sunt si ca un gand ascuns care, in functie de satisfactia creata, poate fi pozitiv sau negativ. Eu cam asta am simtit cand am ajuns in Delta. Mi-au vorbit unii si altii de ea. De frumusete si de unicitate. Mi-as fi dorit, influentat puternic de toate aceste recomandari, sa descopar minunea. Tot ce am gasit a fost o imagine in alb si negru a unui peisaj innegrit de patina timpului. Frumusetea peisajului este incontestabila, dar nu suficienta. Mizeria si uzura morala a mediului creat de om m-au indispus. Si pentru a pune capac la toate am ramas stupefiat sa nu pot manca nicio specialitate locala (de peste, evident!). Asa era, la Mila 35, meniul... Bun de un orasean burtos venit in vilegiatura, la pescuit de scrumbii.




Nu va faceti iluzii! Peisajele de mai sus au fost retusate. Ele sunt dupa lasarea intunericului cand n-ai altceva de facut decat sa stai in camera... daca nu vrei sa inghiti ori sa respiri aer cu tantari. Imaginea dezolanta este condimentata de sentimentul unei intoarceri in timp. Vechiturile se loveau de tine la tot pasul: salupa, vaporasul, mobila, sala de mese, mesele de biliard sau de tenis de masa etc. Doar terenul de tenis/fotbal/baschet era dotat cu un gazon artificial. Bun doar pentru fotbal! Dar cine n-are pretentii poate juca orice pe el, inclusiv septic... N-as vrea sa mai insist pe imaginea nefericita lasata de prima mea intalnire cu Delta. Instantaneele vorbesc mai bine iar, in final, cateva ganduri provocate de unii dintre companionii mei.










Probabil ca oamenii cand ajung in Delta si se urca pe un vapor ajung sa fie aparenti, adica docheti, dupa cum am stabilit la o tacla cu amicii mei. Descoperi caracterele si frustrarile bine incuiate altfel, numai cand il pui pe om in situatii de libertate totala. Asa ca, am vazut cum unii dintre colegii mei de calatorie s-au transformat in personaje fara trup, caci trupul lor n-avea ce cauta, zic eu, in fata comesenilor asezati la o friptura scumpa pe un vaporas rablagit... Politicienii, cel putin, n-au jena asta!

7 comentarii:

Mana spunea...

Și pe mine m-a dezamăgit Delta. E foarte comercial totul. Ca pentru turiști, deh. Ca pentru "paltonari". După câteva zile în mai multe locuri în Deltă, am mâncat ciorbă de pește și preparate abia la Lebăda, complexul de la Dunavățu. În rest, meniuri ca la restaurantele bucureștene peste tot... Nici chiar plimbarea cu barca pe canale nu a fost cum mi-am imaginat-o. Pluteau ceva sticle de plastic și alte cele cam peste tot. Ca și tine, am fost dezamăgită, pentru că m-am amăgit înainte. Așteptam să văd colonii de pelicani, multe păsări etc. Am văzut 3 păsări (și alea căutate pe unde știa barcagiul că au cuiburi) în cele câteva zile. Da, și o colonie de pelicani ce zbura la mare înălțime. Acum nu zic că toată Delta o fi așa cum am văzut-o eu. Dar mie mi s-a părut că Somova (care teoretic nu face parte din Deltă), spre exemplu, e mai aproape de ceea ce așteptam eu, decât Uzlina.

Anonim spunea...

Şi io m-am dus la pomu' laudat cu sacul! M-am gândit că nu sunt în stare să văd frumuseţile, aşa cum mi-au fost descrise, hmm...observ că! N-a fo' să fie! A doua oară nu mai calc! :))

Anonim spunea...

daca cel de care spuneai in comentariu e politician, eu sunt maica teresa

Un jurnalist spunea...

Asa cum ati remarcat si voi suntem o tara plina de legende.... Ne imaginam ca avem istoria din carti, peisajele din poze si politicieni de calitate. Delta arata asa cum e in realitate iar ce afli inainte de a ajunge acolo este doar imaginea la superlativ a unui mit.
anonim din Iasi: Maica Teresa a murit de ceva timp. Si cu toate ca a fost propusa la canonizare multe voci s-au ridicat impotriva grabei cu care a fost propusa!

Anonim spunea...

Dar daca nu plecati cu o idee sau mai multe preconcepute,ce ati fi descoperit acolo?Cuma ar fi aratat Delta?

Anonim spunea...

Scuze de greseli!O atmosfera prea academica!!!

Diana spunea...

Delta adevarata (cea virgina, nepoluata de prezenta oamenilor) este foarte departe de traseele pe care le ofera de obicei "gazdele" in plimbarile scurte pe salupe sau pontoane. Eu am avut sansa sa o vad si este ca in basme, o evadare de pe Pamint...Pina acolo insa, calitatea slaba a serviciilor si poluarea (atit de ciudata intr-o zona deosebita) sperie pe orice turist. Intre serviciile oferite exista diferente, noi am fost in 2002 intr-o excursie unde am locuit pe pontoane plutitoare si nu am avut de ce sa ne plingem de agentia care a organizat excursia... vaporasul era ca un hotel inedit (era nou), iar la mese am avut pe rind toata gama de specialitati din peste. Personalul de pe vas a dovedit flexibilitate si interes real sa ne simtim bine.Asa ca excursia a ramas o amintire unica pentru tot grupul, cred...

Powered By Blogger