vineri, august 01, 2008

Prietenul tau... ursul

Un om a fost ucis de un urs. Nu s-a intamplat in padure, ci la cateva sute de metri de centrul orasului Brasov. Sa circuli noaptea pe o alee si sa dispari pentru ca o fiara te-a prins fara aparare, mi se pare incredibil! In alte tari, astfel de stiri ar fi considerate brekingnews. Sa ne imaginam cum ar fi ca un crocodil sa omoare un pieton prin centrul orasului Miami... Imi aduc aminte ca acum doua zile doua fete in chilotei, venite din Bulgaria si aflate in "turneu de prostest" le plangeau de mila ursilor bruni.

Cand au venit aici, englezoaicele se gandeau ca blana animalelor "ajunge" in caciulile soldatilor din Garda Reginei...
Observ ca mai toata lumea buna de prin organizatiile astea de aparare a drepturilor animalelor lupta din rasputeri sa ne convinga ca omul este egal cu fiara. Acum, dupa ce omul a ajuns sa fie inferior animalului cine militeaza pentru drepturile semenilor nostri? Suntem intr-o situatie absurda si cu siguranta va ramane o stire memorabila prin senzationalul sau. Dar nu va schimba cu nimic dilema mea. Aparam animalele salbatice si le ignoram instinctele criminale sau le ducem in rezervatii si le protejam acolo. Ce ne faceam daca aveam lei si tigri prin Romania?

8 comentarii:

starsgates spunea...

Mie mi se pare o prostie să protestezi aşa cu au protestat ele, chiar dacă aşa se procedează în străinătate.
Care a fost finalitatea protestului lor? S-a strâns lumea ca la urs.
Ei şi? Mâine vom fi bombardaţi cu alte ştiri senzaţionale şi vom uita o vreme de urşi.
Ce cred? Aşa cum a spus cineva ce mai contează cine, omul e cel mai feroce animal deoarece e singurul care ucide din plăcere.

Un jurnalist spunea...

Ei, nici chiar asa! Omul vaneaza din placere ca multe alte animale. E suficient sa te uiti la cateva documentare pe Animal Planet sau Discovery si-mi vei da dreptate.

starsgates spunea...

Chiar mă uit pe canalele menţionate, dar crede-mă n-am văzut niciodată ca un animal să ucidă decât fie că era el sau puii în pericol, fie că-i era foame.
Te rog ajută-mă şi dă-mi un singur exemplu.:)

Un jurnalist spunea...

Pai, unii scorpioni, serpi, crocodili, puma si altele. Desigur la ele placerea nu se reduce la distractie. Multe dintre ele fac asta mai curand dintr-un inconstient instinct de conservare. Multe dintre ele ucid fara sa fie nevoite sa se apere sau fiindca au nevoie de hrana. Dar ideea mea era ca noi oamenii ar trebui sa incercam sa le aparam altfel. Nu prin actiuni de imagine. Si nici prin cautarea unor scuze puerile cand omul este ucis in habitatul sau de o fiara.

starsgates spunea...

Scuze, mi-am amintit, dihorii se spune că ucid mai mult decât pot mânca.
Şi totuşi...
Ai dreptate că ar trebui să le apărăm altfel.
Dar problema cu urşii din Braşov e chiar gravă, mai ales că tot omul îl încurajează să iasă,,la plimbare în oraş,,.

Un jurnalist spunea...

Da. Ursii din Brasov sunt un pericol pentru ca nu exista o idee clara cum sa fie tinuti departe de oras. La fel se intampla si la Predeal. Prea multi si nehraniti. Asta ii face agresivi si curajosi.

Anonim spunea...

Ursii vin la gunoaie pentru ca sunt flamanzi. De ce sunt flamanzi? Pentru ca li sa restrans spatiul necesar si pentru ca nu sunt hraniti de cei care ar trebui! De ce nu ii hranesc destul? Pentru ca mancarea lor e furata de cei care ar trebui sa-i hraneasca in mijlocul padurii! Daca ursul ar gasi mancare atragatoare si in cantitati mari in locul de hranire nu ar mai cobori in localitati!

Un jurnalist spunea...

Asta spuneam si eu. Ca suntem singura tara europeana care nu sitm cum sa traim cu animalele salbatice de langa noi. Avem destule metode si cai dar mereu ajungem la cazuri extreme din cauza ca autoritatile nu fac ce trebuie.

Powered By Blogger