joi, august 21, 2008

Prosti, da' multi

Suntem un popor de indivizi haiosi. Pentru cei care pun la indoiala sarcasmul si creativitatea unora dintre concetatenii nostri, iata ce am gasit printre stirile publicate in ziarele romanesti. O lista cu denumiri de firme de-a dreptul hilare, din categoria limbaj de cartier: Prost Consulting SRL, Misto SRL, Smen SRL Sibiu, Soparla SRL Timisoara. Pun pariu ca proprietarii au terminat cu greu primele clase dar au recuperat prin inceperea unei afaceri din tinerete.
Altii, insa, probabil ca au studiat evolutia bursei, au citit cateva articole de specialitate si au prins curaj sa-si puna un nume cu rezonanta in dictionarul de afaceri: Fraud Management SRL, Teapa SRL, Faliment Impex SRL, Frumos elegant practic SRL sau Bengoss comimpex SRL.
Impresionat de basmele copilariei sau ale copiilor, un intreprinzator le-a facut o surpriza odraslelor si le-a oferit un reper peste timp: Alba ca Zapada SRL. Iar cine este credincios si stie ca banul este ochiul Dracului, si-a ales un nume sugestiv: Doamne ajuta-ne prod com SRL. Imaginatia debordanta nu se opreste aici! Morcov expres SRL, Fiul lui Hercules SRL, Fiul Vrancioaiei SRL, Buboi com serv SRL, Cancer division SRL, Dracul & Benga prodimpex SRL, Soacra com prod SRL, Nebunu SNC ne conving ca romanii fac tot ce se poate ca sa-i socheze pe clienti.
In fine, numele exotice sunt si ele pe lista. Un proprietar l-a "imprumutat" pe guvernatorul Californiei (Schwartzenegger Com Impex SRL Hunedoara) , cat sa-i atraga pe internautii in cautare de ciudatenii, ma gandesc!

2 comentarii:

otilia stangaciu spunea...

Mare adevăr încă din titlul articolului... Eu mă gândesc mereu că Alexandru Lăpuşneanul ar fi trebuit să spună "şi proşti, şi mulţi!".
Ce să-i faci, aceasta avem, cu aceasta defilăm! Din păcate.

Un jurnalist spunea...

Ai dreptate Otilia. Nu cred ca suntem mai prosti decat altii, ba poate chiar suntem mai intuitivi in comparatie cu multe popoare. Insa ne lispeste simtul ridicolului si facem gesturi de neconceput pentru o lume civilizata. Alegerea unui nume de firma este o chestiune capitala pentru inceputul unei afaceri. Si, totusi, pentru multi romani este o joaca, un fel de "fazan" pe cuvinte (jocul acela din copilarie)...

Powered By Blogger