luni, august 25, 2008

Mintea romanului

Ma fascineaza precizia cronometrului oficial al Olimpiadei de la Beijing. Odata cu terminarea competitiei, s-a destramat si misterul finisului probei de 100 de metri fluture. Americanul Michael Phelps a fost declarat castigator in fata sarbului Milorad Cavic. Diferenta dintre ce doi nu s-a vazut cu ochiul liber. Motiv pentru oficialii sarbi sa conteste rezultatul validat de arbitri. Disputa a durat cateva zile, pana la finalul Olimpiadei, cand compania Omega a demonstrat ca americanul l-a invins pe sarb, nu la viteza... ci la forta.

Organizatorii au dezvaluit ca probele de natatie sunt castigate daca degetele primului sosit apasa cu cel putin 3 kilograme forta pe peretele bazinului. Aici se incheie partea tehnica a celei mai misterioase victorii de la aceasta Olimpiada. Dedesubturile sunt insa mai suculente.

Phelps a obtinut cu aceasta victorie un statut de "extraterestru". Este primul om care castiga 8 medalii de aur. Dupa ce in 1972, un alt american a obtinut, tot la natatie, 7 medalii. Phelps spunea intr-un interviu ca succesul sau are o explicatie simpla. Umilit de profesorul sau de engleza din liceu care il facea un ratat, americanul s-a ambitionat sa demonstreze tuturor ca nimic nu este imposibil pentru el. Iata, asadar, cat de usor se poate ajunge la perfectiune! Invinsul sau, sarbul Milorad Cavic este un alt exemplu. Este campion european de natatie si in ciuda imaginii sale negative provocata de presa americana, si-a recunoscut infrangerea. El spune pe blogul sau ca se delimiteaza de gestul federatiei sarbe de natatie care a contestat victoria lui Phelps. Am toate motivele sa cred ca este sincer pentru ca, atunci cand a castigat medalia europeana a avut curajul sa isi asume gestul prin care a fost suspendat, pentru ca s-a manifestat public impotriva independentei provinciei Kosovo.
Doua exemple, care ne arata ce inseamna forta psihica si ambitia. Asa ajung la comportarea romanilor in timpul Jocurilor olimpice. In doua sau trei cazuri, am pierdut la diferente minime, in ultimul moment, o medalie. Diferenta fata de duelul Phelps - Cavic este ca am pierdut totul. Nu am obtinut decat locul patru, bun doar in statistici. Am avut cea mai proasta participare din istoria Olimpiadelor moderne si exista o explicatie pentru asta. Suntem cu psihicul la pamant, nu avem motivatie si ne cautam justificari jenante pentru esec. Am renuntat la vesnicul inamic: arbitrul, si am gasit alt vinovati: conditiile precare de antrenament. Este corect sa argumentezi astfel, daca nu te-ar chema Camelia Potec! Insa tocmai ea, care se pregatea in Franta sa recastige aurul obtinut in vremea cand se antrena in Romania, sa aiba astfel de scuze? Cred ca a ramas cu mintea de romanca... Si de la Olimpiada, trec la fotbalul intern. Daca se mai indoieste cineva ca ne trebuie straini ca sa ne invete sa luptam, iata ce se intampla acolo unde acestia sunt pusi la treaba. Rapid bate pe Dinamo pentru ca strainii au luptat cu mintea pentru victorie. Eu sunt adeptul ca antrenorii si jucatorii straini sa le ia locul romanilor. La fel ca in bussiness. Sa ne invete, sa ne forteze, sa ne concureze. Cum au facut austriecii cu noi in Transilvania. Pacat ca n-au trecut muntii spre sud. Poate ca, acum, aveam si noi ambitia si puterea mentala a ungurilor sau sarbilor.

17 comentarii:

starsgates spunea...

Ei, hai ce eşti aşa supărat.
Las că învăţăm de acum înainte, căci am ajuns de aceeaşi parte a baricadei.:)

Un jurnalist spunea...

Ma bucur tare mult ca ai revenit. Imi lipseau comentariile tale. Nu sunt suparat. M-am resemnat demult. Tot ce fac este sa-mi reconfirm opinia de cate ori am ocazia. Sunt de aceeasi parte a baricadei cu toti cei care sunt crescuti si educati sa fie cei mai buni.

Anonim spunea...

Prinţe, nu-ţi spune nimic logou' "One world one dream" ? ;)

Un jurnalist spunea...

Ah, da! Poate in lumea lor visele sunt la fel. Daca te referi la chinezi, bineinteles! Daca te referi la noi, sigur ca, de cand ne stim suntem visatori. Sau ne inchipium cum ar fi daca. Nu stiu care e varianta corecta. L-am auzit pe un chinez cand spunea ca a venit la Olimpiada doar pentru medialia de aur. Evident, ca a iesit al doilea. A fost un dezastru pentru el. La noi, in schimb, e bun si locul 8. Am fost acolo, se va zice la ditamai performanta!

Anonim spunea...

Nu mă refeream la noi!
Şi noi vrem performanţă dar ne plângem prea mult pe la tv, ai dreaq antrenorii ăştia!!! :)) Îţi aduci aminte de vaietele unor gimnaste, eh, na, iote rezultate!

Un jurnalist spunea...

Suntem in aceeasi barca! Aia care a pierdut medalia la 8+1, desi eram mari favoriti... Imi aduc aminte si de gimmaste. Nu le-a mai placut regimul de cantonament permanent si au ales sa-i injure pe antrenori. Intre timp, ceilalti ne-au furat ideea... marsava si au iesit invingatori. Gimnastica romaneasca si-a dat duhul. Ne iluzionam ca pogonul de medalii vine din valoarea sportivilor cand de fapt era performanta gimnastelor. Americanii au demonstrat ca sportul la care se poate lua cele mai multe medalii intr-o singura intrecere este gimnastica si nu inotul, cum au spus multi cand l-au denigrat pe Phelps. Acum ca nu mai avem sportive de top suntem si noi acolo unde ne este locul. Jamaica a strans din 5 curse atletice mai multe medalii de aur decat toata delegatia Romaniei. Putini, da' buni!

Anonim spunea...

Nu ştim sigur dacă Bolt sau Phelps nu-şi vor da în gât antrenorii, să aflăm dom'le cât au fost de chinuiţi!!
Nu contest faptul că e extrem de multă muncă, că nu au copilărie, că sunt accidentări care lasă urme, că sunt privaţi de multe alte lucruri în raport cu semeni de-ai lor...dar ăsta e un preţ pentru! Dacă merită, dacă nu merită...habar n-am! Dacă la început aleg părinţii mai târziu o pot face ei, nu?

starsgates spunea...

Ştii ce nu înţeleg, şi am mai spus asta şi pe blogul meu, cum se face că ne plângem atât de sportivii noştrii, dar îi recompensăm cu zeci de mii de euro, îi mediatizaţi şi-i ştie toată ţara, dar pe cei care au câştigat Olimpiade la materii precum matematică, informatică, fizică, abia îi amintim.

,,Lotul olimpic al României participant la Olimpiada Internaţională Pluridisciplinară Tuymaada (Irkuţkm Yakuţia) între 28 iunie şi 5 iulie a obţinut zece medalii, dintre care două de aur, la matematică şi la informatică. Românii au mai obţinut patru medalii de argint şi patru de bronz, primind distincţii la toate probele.,,09.07.2008 -Adevărul
Sau despre Andrada Ianuş, elevă în clasa a XII-a la Colegiul Naţional din Iaşi, care a cîştigat medalia de aur la Olimpiada Internaţională de Fizică, ce s-a desfăşurat la Hanoi, în Vietnam, am aflat întâmplător tot dintr-un material succint.
Despre ei de ce nu se vorbeşte mai mult?

Un jurnalist spunea...

Blue: Sportul este o meserie ca oricare alta. Doar ca incepe mult mai devreme... Parintii sunt responsabili pentru viitorul copiilor lor. Riscul este ca ei sa-i forteze si sa-i distruga in cariera ulterioara printr-o decizie gresita.
Starsgates: Te voi dezamagi cu raspunsul dar sunt doua motive pentru care sportivii se "vand". Unul, pentru ca aduc bani prin contractele de publicitate via tv si al doilea, pentru ca sponsorii ii ajuta sa apara in speranta unor profituri ulterioare. Cand am incercat sa-i aduc pe olimpicii la diferite materii in LA niciun sponsor nu a fost interesat. Totul se invarte in jurul banilor. Abia dupa ce pleaca afara, creierele romanesti sunt recunoscute si regretate...

Anonim spunea...

Gata, hai că fu şi se du...zici că ne chemi după ce te instalezi, ha? Eeee...aşa mai merge, mulţumiiim, mai o discuţie, mai o bere! =))

Un jurnalist spunea...

Sa ma instalez? In fotoliul de vacanta? Sau in alt job? Va chem eu pe aia care meritati, dar cine vine? Imparateasa stiu sigur ca ar fi prezenta. Apropos, draguti baietii(fetele)de la Tarom. Dupa doua luni mi-au virat banii in cont pentru valiza distrusa. Cum n-am putut dovedi cu chitanta cat a costat mi-au dat ei standardul. Cam uituci la partea cu datele personale, dar ce sa-i faci? Suntem romani, ce mama dracului!

Anonim spunea...

Nu te băgam la cheltuieli prea mari...stai liniştit, am prins mesaju'! :)

Un jurnalist spunea...

Nu-mi fac griji. Sunteti oameni cu obrazul subtire! Dar n-avea legatura cu asta, partea cu Taromul. Era doar o informatie la o incurcatura mai veche.

Anonim spunea...

Da, Prinţe, ştiam că e doar o info! Altfel...na! =)) Şi nu numa' tu ţi-ai cumpărat cele de trebuinţă fix din Bruxelles! Şi sosisem de la Munchen! Ce-i drept, îs cam scumpe!
Deci da, venim! :))

Un jurnalist spunea...

Uraaaa! Dupa 3 septembrie sa fie! Si ca fapt divers: mai fac un drum prin Bruxelles, cat de curand. Sa speram ca am ce povesti!!!

Anonim spunea...

Drum bun! ;)

Un jurnalist spunea...

Danke, spasiba, merci, thanks, tesekkur.

Powered By Blogger