miercuri, noiembrie 12, 2008

PolitiCA CA divertisment

Sunt convins ca va enerveaza acea cacofonie din titlu. Si pe mine, dar nu va imaginati de ce! Nu acuratetea gramaticala ma zgarie la ureche, ci penibilul situatiei pe care o traiesc. Cacofoniile inseamna o succesiune de sunete care te deranjeaza. Dar pot fi, la fel de bine, stari sau idei. Daca ati auzi ca emisiunile electorale dintr-o televiziune sunt coordonate si "produse" de ilustri expirati ai departamentelor de divertisment mi-ati intelege lehamitea. Nu este doar o figura de stil, ci pura realitate! Cum adica, niste "aerieni" intr-ale jurnalismului de televiziune si "pafaristi" intr-ale campaniei electorale sa aiba painea si cutitul in informarea electoratului? Sa-i auzi sau, mai rau, sa le urmezi aberatiile debitate in casca sau in discutiile cu invitatii-candidati este, de-a dreptul, prostitutie intelectuala!

Pentru mine, asa ceva este ultima frontiera a mizeriei profesionale si cu atat mai mult a respectului fata de public. Nu e de mirare cat s-a degradat misiunea unui post de televiziune care isi permite sa lase la aprecierea infantila a acestor nulitati sarcina complexa a conducerii dezbaterilor intr-o campanie care formeaza atitudini si intareste spiritul civic! Daca pot intelege ca partidele isi trimit candidatii pe care ii vor in emisiuni, nu pot accepta ca o televiziune sa-si bata joc de publicul sau.

Si fiindca veni vorba de partide, as vrea sa le aduc putina "lumina" si celor care se intreaba cum ajung sa fie vazuti la televizor. In ultimele doua saptamani, am primit nenumarate intrebari si solicitari sa-i lamuresc pe unii candidati ce trebuie sa faca, astfel incat, sa obtina timp de emisie la un post de televiziune. Toti erau dispusi sa plateasca, dar i-am refuzat politicos din doua motive: mai intai pentru ca este ilegal si apoi fiindca mai am un dram de bun simt pe care majoritatea celor din jur l-au pierdut demult!

Iata cateva sfaturi gratuite:

1. Feriti-va de consultantii politici "manelisti". Daca mai puteti, mergeti in campanie cu propria minte si cheltuiti-va banii singuri. Oricum veti obtine acelasi rezultat.

2. Nu asteptati sa fiti chemat de vreo televiziune. Sefii partidelor au stabilit spatiile de emisie prin negocieri si au decizia exclusiva asupra numelor care au dreptul sa apara.

3. Daca vreti sa platiti ca sa apareti la televizor, cereti directorului de campanie electorala sa va inscrie pe lista de asteptare iar daca va refuza, cumparati singuri spatiu in sectiunea de clipuri electorale.

4. Evitati emisiunile electorale care au mai putin de un punct de rating audienta pe medie. Nu faceti decat sa va pierdeti timpul si banii pentru ca nici macar publicul care ar trebui sa va voteze nu este in fata televizorului.

5. Alegeti acele emisiuni in care sunt candidati de prim rang. Partidele au programat dezbaterile intre anumiti candidati de un calibru superior si i-au exclus pe outsideri ca sa nu aiba sansa sa intre in concurenta.

6. Salvati bani importanti din buget daca aplicati tacticile de marketing politic, de tipul door-to-door. Cumparati, daca mai aveti cum, spatii de panotaj, videoscreen-uri in intersectiile principale din colegiul unde candidati, plimbati-va in locurile aglomerate cu un lider de marca al partidului.

7. Aflati daca adversarul are pregatita o campanie de mituire a electoratului. In acest caz, aveti o singura solutie ca sa-l invingeti. Nu v-o spun, decideti singur daca sunteti in stare.


Succes! Sper ca sunteti constienti ca jocurile sunt facute!

21 de comentarii:

Anonim spunea...

Te înţeleg, Prinţe! Norocul meu este că nu urmăresc dezbaterile din campanie. Mă enervează chipurile, vocile, promisiunile ori minciunile celor mai mulţi dintre candidaţi.
Ştiu ce şi cu cine votez.
Nu ştiu cam cât influenţează o dezbatere, votul. Pe mine, nu! Şi nu cred că-s mulţi cei care au răbdarea să asculte ce spun candidaţii. Am considerat totdeauna că, importante sunt programele de guvernare pe care le prezintă şefii partidelor. Acestea sunt importante în alegerea mea. Îmi convine un program, consider că 20 la sută din ce se spune acolo poate fi pus în aplicare (au capacitatea să o facă, fiindcă au mai făcut-o?!) nu contează numele candidatului. Dacă are sigla acelui partid, pun ştampila. Bani aruncaţi pe fereastră toată nebunia asta!

Un jurnalist spunea...

Asta zic si eu SuKaRiT. Este o manipulare ingrozitoare atat fata de alegator cat si fata de candidatii care si-au imaginat ca este vot uninominal. Dar te intreb ceva: cum alegi un candidat din cei multi daca ai locui intr-o comuna unde iti vine niste "unii" de nicaieri?

Anonim spunea...

N-ai fost atent?! Am spus, nu contează omul, ci sigla partidului sub care candidează. Niciodată (nici chiar sub ameninţare!) n-aş vota cu pedeliştii, indiferent ce program grandios ar prezenta. Mincinoşi patologici, de la cel de sus, până la ultimul membru, doar scandal şi hoţie... Ştiu ce spun, am în oraş o pepinieră....

Un jurnalist spunea...

De acord cu prima parte. La a doua zic sa-i punem pe lista si pe ceilalti...Poate la tine nu sunt prea multi si de aceea nu-i vezi.

Anonim spunea...

Patroane, pai tu ii inveti numa de bine! Si stii cum e si cu rezultatul!
Cat despre cine si ce-a ajuns sa faca, nu ma mai mir! Cand au ajuns juristii de la cimitire...juristi experti intr-un domeniu tehnic de reglementare si vin de te intreaba cum se spune la!!!!!
Ehehe! Se pare ca nici la tine nu e mai bine decat la mine!
Deci iti inteleg lehamitea !
Subiectul asta se discuta la un pahar de ceva, acolo! Pai, ce se mai bea in barul asta? :)))

Anonim spunea...

Se ştie că toţi fură, nu-s naiv Prinţe! I-am avut şi unii şi pe ceilalţi. Crede-mă, există o mare diferenţă între ei. În timp ce ăştia doar fură şi se îmbogăţesc ei, rudele, naşii, finii (şi ce neamuri au mai apărut!) ceilalţi au mai şi făcut câte ceva. Cu ce-au făcut ei, am rămas în cei patru ani care au urmat!

Un jurnalist spunea...

@SuKaRiT: Esti un caz fericit. La noi, capitala de smecheri, nu s-a intamplat asa! Dar sa nu aplicam o regula locala pentru o situatie generala. Toti sunt la fel, in cele din urma. Asa ca mai bine ,nu.
@Manole: As bea un must de calitate!

Anonim spunea...

Stiam de la inceput ca acest uninominal este o abureala , dupa modelul sloven ...parca asa zicea Olteanu acum cateva luni. Oamenii nu doar ca nu stiu cine sunt candidatii , dar nu stiu nici macar in ce colegiu voteaza. Sunt nevinovati. Multam pentru sfaturile gratuite . Unii sunt constienti ca jocurile sunt facute , dar...

Un jurnalist spunea...

Ce placere sa te vad pe la mine, Codruta! Tu stai deoparte sa inteleg? Bine faci. Ti-ai luat portia o data si cred ca ti-a ajuns!. Ai dreptate si cu uninominalul. Asa este cum zicea baiatul ala acum 7 luni. Ce smecheri au fost...

Anonim spunea...

Tocmai asta e . Stiu care sunt sansele ,stiu de cartile facute , dar nu am putut renunta. E ultima batalie. Nu am rezistat tentatiei. Sa inteleg ca nu stii nimic de sloganul meu cel nou : De 18 ani stai in genunchi . Ridica-te, romane !

Un jurnalist spunea...

Dumnezeule! Codruta, pacat ca nu esti in Bucuresti! Merita sa fii de-a noastra. Dupa "Incearca si cu o femeie" mi se pare potrivit sa te ridici din genunchi. Succes!

Anonim spunea...

Prinţe, mă iartă că te iau dintre Domniţe într-un moment aşa de plăcut, dar am o (micuţă)nelămurire. "Mai bine, nu..." ce, Înălţimea Voastră?!
(Blue, unde eşti frate, că-i mare nevoie de o susţinere aici! Lasă spada, ia numa "săgeţile" că ne-or ajunge! :P )

Un jurnalist spunea...

Mai bine sa nu votam, SuKaRiT! Cel putin nu le fac pe plac celor pe care nu-i cunosc, sau pe care ii detest. Cum la mine nu sunt alte optiuni, mai bine...nu!

Anonim spunea...

Ok, Claudiu... o sa incerc un raspuns.
Scuza-mi indiferenta la ce se intimpla acum in politca romaneasca, si la faptul ca nu stiu ce alegeri, partide si candidati sint in discutie…Indiferent ca e campanie electorala sau nu, reprezentantii de mass-media (jurnalisti, scriitori, analisti politici, operatori etc.) trebuie sa fie bine pregatiti in ceea ce fac … Chiar si cei de la divertisment!!! Iar managers de campanie sa inteleaga ca televisiunea e doar o mica parte in jocul lor politic.
P.S: Ce se bea azi la cafenea?

Un jurnalist spunea...

Eu ziceam de un must cu pastrama. Numai eu si colegii colegii de munca savuram deocamdata oferta...

Anonim spunea...

Patroane, ideea cu mustul nu-i rea deloc! Asa ca la mine fara de pastrama, daca se poate! Deocamdata uite torn in pahare unul virtual, pana l-om gasi si p-al real! :))

Un jurnalist spunea...

Ce bun e Manole! Din ce colectie?

Anonim spunea...

Dragasani! Colectia toamna 2008! :))))
Si mie imi place! :)

Loredana Popovici - ANTON spunea...

ce noroc pe mine ca nu mai am timp sa ma uit la televizor ...oricum m-ai facut curioasa si tre sa vad cine modereaza emisiunile; cat despre codruta , draga mea ti-am zis parerea mea despre sloganul tau dar iti doresc multa bafta ; insa ma intreb ce ti-a trebuit sa te bagi in aceasta masina de tocat bani ??poate reusim si noi anul acesta sa bem cafeaua promisa, ce spuneti? va tzuc ca ma duc sa mai toc si eu , in word, niste politicieni locali

Loredana Popovici - ANTON spunea...

Claudiu , fosta noastra colega Codruta observ ca are contracandidati de calitate, pe nimeni altul decat fostul ministru al Justitiei, Tudor Chiuariu. Am fost putin ironica deoarece daca era asa de calitativ nu il fugareau la Bacau .....

Un jurnalist spunea...

Doamnelor, Moldova e la putere! Mai bine cu voi decat cu Clujul! Asta e deviza mea de multi ani! N-are a face cu oamenii obisnuiti, ci cu smecherii aceia care se cred mai dihai decat restul romanilor.

Powered By Blogger