miercuri, noiembrie 05, 2008

Apostolul schimbarii


Cea mai influenta "religie" a lumii si-a desemnat urmatorul apostol. Supranumita o religie, doctrina drepturilor omului, incluzand aici discriminarea pozitiva si promovarea minoritatilor, si-a desavarsit menirea: alegerea celui mai puternic om de pe planeta in persoana unui presedinte american. Profanii jubileaza si se extaziaza, precum masele nestiutoare in antichitate. A venit unul din popor, un underdog, cum ii spun americanii celui cu sansa a doua. Valurile de extaz, din America pana in Orient se revarsa in fata televizoarelor. Revolutia evanghelica se petrece in fata ochilor nostri. Cine isi mai permite acum sa spuna ca democratia in forma ei frusta ( alegerea populara a liderului) nu exista? Obama, ca presedinte de culoare, este produsul unor forte nebanuite care si-au dat concursul sa distruga mituri si sa reinventeze teorii in dizgratie. El este alesul schimbarii dar nu pentru oameni, ci pentru mintile lor. Nu vor trai mai bine nici americanii nici europenii cu noul sef de la Casa Alba. Ba din contra, vor reveni la polarizarea excesiva din timpul lui Clinton si mai cu seama la instabilitatea previzibila a unitatii nationale din interiorul granitelor nationale. Si totusi, paradoxal, e mai putin important daca Obama va redistribui povara fiscalitatii si va retrage trupele din Irak. El NU poate si NU va fi lasat sa rastoarne establishmentul american! Ce poate face cu adevarat si pentru asta a fost cel Ales, este sa demonstreze o teorie ca fiind valabila si in practica: poti ajunge la putere, ca minoritate. Dar odata cu aceasta "misiune", el trage o linie si obliga propovaduitorii "religiei" la adaptarea ei. Cum va arata o democratie liberala si consolidata cand minoritatea poate decide asupra majoritatii? Este primul experiment care se petrece in aceasta lume. De el va depinde suprematia acestei "religii" sau discreditarea ei. Asadar, o noua forma de democratie apare la orizont! Neoconservatorii si-au pierdut resursele si gloria lor a apus. In locul lor, s-a reinventat un alt tip de leadership ale carui baze sunt bine asezate de arhitectii sai: democratia sociala si ascendenta minoritarului in fata majoritarului.

14 comentarii:

Diana spunea...

E postmoderna, mixtura asta de contraste...dar ma intreb daca este intr-adevar cel mai puternic om de pe planeta. Nu cumva este doar o imagine? Am senzatia ca puterea deja se distribuie altfel la scara planetara.

Un jurnalist spunea...

Este imaginea proiectata, Diana! Nu este cel mai puternic neaparat ca forta dar este cu siguranta cel mai influent si ... influentat. Insa imaginea joaca rolul principal acum! De aceea, Obama s-a vandut bine!

starsgates spunea...

Da, are charismă.:)

Anonim spunea...

Interesant punct de vedere! “Cel mai puternic om de pe planeta”? NU, poate doar simbolul “fortelor nebanuite” si a “arhitectilor” pe care-i pomenesti. “Minoritatea decide asupra majoritatii”e un prim experiment?...“Ascendenta minoritarului in fata majoritarului” e un alt tip de leadership?…Hmm.. La ce « minoritati » te referi? Sau poate iar inteleg EU gresit.

Anonim spunea...

io chiar nu ma pricep, nici macar sa incerc o parere...
Asa ca ma duc sa vad ce mai fac musterii...apoi o intind spre casa.
Patroane, asta seara, imi iau program redus.
Oxana, n-am uitat de bere, dar nu merge cu!

Un jurnalist spunea...

@Oxana: Strict legat de minoritar vs majoritar. Ma refer la principiul in sine. Cand o persoana dintr-o minoritate devine parte a puterii executive, se transforma in reprezentantul majoritatii sau al minoritatii din care provine? Asta este noua paradigma.
Eu sunt prin "stabiliment" daca vreti sa ne imprietenim.

Mana spunea...

Prințe, mai bine m-ai ajuta cu decorațiunile alea, dacă ai un pic de timp...

Un jurnalist spunea...

@Mana: Sigur ca da. Am revenit in cafenea dar pentru putin timp.

Anonim spunea...

Mare belea si cu politica asta…Iar mass media a avut un rol critic in aceasta campanie electorala. Ai citit autobiografia lui Katharine Graham, « Personal History »? Katharine, fost media mogul (including “Washington Post” during Watergate) descrie multe din “jocurile” politice ale Americii. Philip Graham (sotul ei, fost membru OSS) facea parte din gruparea « Georgetown crowd», sustinatori ai Operation “Mockingbird” de influentare a mass-mediei.

Un jurnalist spunea...

Evident Oxana! Foarte tare tipa... Ce ma bucur ca ai astfel de lecturi!

Anonim spunea...

Cred ca e o carte de referinta in domeniul tau. Eu am citit-o acum citiva ani, si de atunci nu mai am incredere in politicieni si news…De curind am citit “The Post-American World” de Zakaria. E interesanta prin prisma a ce se intimpla acum la nivel economic mondial: criza financiara. In carte, se vorbeste despre declinul Americii si ridicarea altor puteri. Ma intreb de ce mintile super-sharp de pe Wall Street au lasat America sa intre in criza asta ? Sa va spun teoria mea ? Poate cind ajung acasa…

Un jurnalist spunea...

Foarte interesanta preocuparea ta. Ma surprinde placut sa vad ca sunteti bine ancorati in realitate. Sunt curios de parerea ta. Acum vreo doua saptamani am publicat Zeitgeist si am scris ce cred si eu despre aceasta criza.

Anonim spunea...

Numai ce m-am uitat la "Zeitgeist". Am auzit de film insa nu l-am vazut (noroc cu youtube:)) Teoriile mele sint legate de globalizare si de faptul ca americanii sint cei mai mari consumatori...Cind am timp o sa le scriu. Vad ca numai eu sint prin lumea asta virtuala. Ai vazut "The Counterfeiters"? (Finantarea 2nd war cu bani falsi). Ancorati in realitate? Poate prea mult.

Anonim spunea...

Vreau! Prietenie sincera si fara obligatii. Sunt fumatoare !!!Si cu lipsa la inventarul de la mansarda! Vreeeeei? :)))))))
Si cu lipsa la inventarul de la mansarda! Vreeeeei?:)))))
Dom Patron, zau, om fi si noi sensibiloase, da' acuma nu ne intrece la suparaciune! :P
Nah, nu tu cafea, nu tu cockteil, nu tu muzicuta, ce doar nu vrei sa dam faliment! Nu stiu cum e la matale, da mie-mi tare place aici la barul asta! Zau! :)

Powered By Blogger