vineri, octombrie 03, 2008

Povesti din LA (I)

Zilele trecute televiziunile si ziarele erau in extaz. Toate "mureau" de placere si "salivau" la guresa Fran. Fran Drescher, care si-a castigat notorietatea intr-un sitcom. Mai mult n-a putut! Dar ce conteaza? O sansa a avut si a stiut sa profite de ea. Insa nu asta ma pasioneaza. Fran a avut cancer la san si, urmand reteta americana de succes, o Fundatie de caritate a adus-o in Romania sa povesteasca din experienta ei. Nu vad nimic rau in asta, chiar daca mi-am pus intrebarea de ce cancerul la prostata, care provoaca mai multe victime si este rareori vindecabil, nu are militanti precum cel la san sau uterin? Banuiesc ca barbatii nu se omoara dupa organizarea evenimentelor de caritate si de aceea sunt mai buni sa contribuie financiar la actiunile sotiilor si prietenelor decat sa fie ei in capul trebii. Revin insa la Fran. Am cunoscut-o in 2003, toamna, 19 noiembrie. Eram la ziua de nastere a lui Larry King despre care va voi povesti cu alta ocazie. O recunosc ca oricare alt invitat din multime. Era joviala si cu gura mare. M-am apropiat de ea insotit de Alexandra Nechita (supranumita candva, micuta Picasso). Ma prezint si se uita lung la mine. Asa de tanar?, ma intreaba. Si de gras, imi zic in sinea mea. Tocmai intrasem in programul de slabire. 10 kilograme intr-o luna... Ii spun ca n-am nicio vina si ca numarul anilor poate fi si o corvoada, nu neaparat un avantaj. Ea intelege ca ma refer la varsta ei (vreo 45), eu ma gandeam insa la a mea (vreo 35). Zambeste cu subinteles si ma intreaba despre Romania. Deschid gura sa spun ceva si ma intrerupe. Stii ca strabunicii mei sunt din Romania, din Focsani?, ma intreaba ea satisfacuta. Fac legatura cu numele si imi dau seama ca dezvaluirea ei este credibila. Apoi o intreb cu ce se mai ocupa si-mi spune ca s-a retras din actorie. Ca locuieste in Malibu, cartierul bogatasilor si al celebritatilor. Ma intreaba daca am timp s-o vizitez si declin politicos invitatia. Cam rapida si stranie invitatia, imi zic. Parca nu e in apele ei fata asta si automat ma duc cu gandul ca este sub o oarece influenta nepotrivita. Cum n-am dovezi, prefer sa cred ca este obosita si neatenta cu cine vorbeste. Ma uit la palmele ei si apoi la umerii dezgoliti si observ semnele timpului. Ce ti-e si cu celebritatile astea! Cat de bine arata la televizor si ce schimbate sunt in realitate... Imi iau la revedere elegant si trec la urmatorul ciocnit de pahare, cu un alt invitat...

20 de comentarii:

Anonim spunea...

mai, mai, mai!
in primul rand as vrea sa stiu de ce te-a intrebat "asa de tanar"...cam de aici sa plecam...pe urma mai am si altele de spus...

Un jurnalist spunea...

Pai, e simplu. Eram tanar in postul ala. Nu spun care, ca zici ca ma laud. In America, serviciul diplomatic este perceput ca un spatiu al persoanelor in varsta. Mai ales in cazul sefilor de misiune. Apoi, chiar arat mai tanar decat varsta biologica. O sa spui din nou ca ma laud, dar asta e adevarul. Si am spus ca pentru mine este o corvoada aceasta situatie de fapt. Si nu ma prefac deloc cand spun asta...

Anonim spunea...

bun, abia acum mi-am dat seama despre ce vb- mi-am amintit mai exact -atunci sa spun si restul.
in primul rand nu cred ca atata timp cat femeile sunt mai multe pe lumea asta, caci sunt, nr. de cazuri de cancer de san si uterin este mai mic decat cel al cazurilor de prostata...nu de alta dar...8/10 femei, au probleme...
Si nu ma intreba cum de am ajuns sa stiu...
In ceea ce o priveste pe Doamna, cu pricina...si privind pozele, n-as putea spune ca nu avea motive...s-ar putea sa-i fi placut...ceea ce nu stiu de ce e asa de infierat, sau numai barbatii au voie, sa incerce???
mai in gluma mai in serios, nah, a gasit ceva ce i-a corespuns cerintelor ...a ridicat coada...
ai avut posibilitatea sa alegi. alegerea ta, a comentat-o? te-a fortat? cam la asta se rezuma, zic, io!

Un jurnalist spunea...

=)) N-am mai ras demult asa de tare la un comentariu! Nu pot sa cred cat de hotarata esti. Chestia asta cu coada sus e mortala. Dar daca facea un barbat la fel, cum era? In fine, a ramas cu coada sus, ca sa te parafrazez. Cat priveste partea cu 8/10 nu am date. Dar, ce legatura are asta cu faptul ca nimeni nu se preocupa si de alte forme ale aceleiasi boli. Cum zicea Fran, boala e boala pentru toti, inclusiv pentru barbati. Fara sa fiu preocupat de problmea, cred ca este exagerat sa militezi pentru eradicarea unei maladii pe considerente de sex. Iata o alta forma de autoizolare si inferioritate indusa artificial in "razboiul" sexelor.

Anonim spunea...

...ca sa continui...hotararea vine, din faptul ca stiu cum e!!! nah, miss Transporturi 1995, crezi ca am avut sansa sa ratez...propunerile???
Mai mult, mai de curand ...s-a facut constatarea ce sunt teribil de cuminte...si nu asa ar trebui sa fie...etc...
Numarul fiind mai mare...atunci devine target.
Toate aceste discrepante au aparut pe de-o parte din ce spui tu...adica adancesc, pe de alta parte datorita faptului ca n-au fost voci, preocupare, sau poate pur si simplu nu stim, despre ele.
si da, are dreptate boala e boala, indiferent pentru care sex!

Un jurnalist spunea...

Si ce daca ai fost Miss? Nu-ti contesta nimeni frumusetea. Nu eu, cel putin! Nu stiu cum arati, asa ca imi permit sa fiu neutru. Apropo, nu avem, din pacate, si concursuri de Mister! Altfel am fi discutat noi barbatii cu voi, femeile. Partea cu propunerile si cumintenia este o alegere personala. Tu ai vrut, altii nu! Insa, citind ce ai scris, ma "mananca" palma sa scriu ceva despre distorsiunile uriase de perceptie in privinta avansurilor sexuale. Sau, ma rog, a flirtului. Mai bine ma abtin... Sper sa dezbateti voi, pe larg, subiectul. Pofta buna!

Anonim spunea...

...eu cu miss-ul ti-am raspuns la intrebarea ta..."Dar daca facea un barbat la fel, cum era?"
in ceea ce priveste ultima replica...crede-ma, crede-ma si in caz ca ai uitat ...sunt blonda...deci cand am zis de propuneri...sigur aia care mi le-au facut, doar schema nu mi-au desenat-o!!! deci nici vorba de distorsiuni! daca la asta te referi, daca nu cumva despre cum se vad avansurile facute de femei, si cat de natural se vad cand sunt facute de barbati...

Un jurnalist spunea...

N-am uitat pentru ca n-aveam ce! Doar daca am avut o intalnire de care am uitat... Intr-adevar la felul cum se interpreteaza avansurile ma refeream. Si aici lucram cu prejudecati si stereotipuri culturale. Oricum e mai bine decat la americani. Acolo te mananca tribunalul daca te uiti!

Anonim spunea...

Fara nici o legatura cu Dadaca (scuzati-mi ignoranta, dar nici macar nu am vazut filmul), consider ca lumea de acum sufera de alta "boala": feminismul. De la un capat la celalalt al lumii, auzi peste tot de programe si organizatii pentru femei, in numele femeii, spre slava femeilor. De exemplu, nu am inteles niciodata gestul vedetei TV, Oprah Winfrey, (desi apreciez) de a construi o scoala in Africa de Sud numai pentru fete, dorind ca prin aceasta initiativa sa contribuie la educarea tinerelor provenite din familii sarace, pe principiul ei (nefondat, dupa parerea mea) ca "atunci cand incepi sa educi o fata, schimbi fata unei natiuni". Uneori niste frustrari "femeiesti" fac mai mult rau decat bine. Vad ca atat Oprah, cat si Dadaca, le face placere sa vorbeasca despre cum au fost ele victima violului. Desigur, o experienta ingrozitoare, dar nu e frumos sa faci parada de aceste experiente si apoi sa vanezi barbati la party=uri. Unde ti-e credibilitatea? Am scris cam mult pentru un comentariu...scuze. O seara frumoasa si un sfarsit de saptamana insorit!

Anonim spunea...

...am declarat singura, acum vreo doua articole, intr-un raspuns Loredanei...nu, nu era la misto!
Ar fi interesant un astfel de articol scris de un barbat! Il faci? :)

Un jurnalist spunea...

Hmm. Sa mi se urce in cap feministele? Sa fiu iar oaia neagra, ma rog, tapul ispasitor pentru toate relele pamantului? Promit sa scriu daca se aduna macar zece persoane care sa ma apere!

Anonim spunea...

Scrie, ai sa vezi cate femei o sa-ti dea dreptate. O sa faca si "un fun club", caci doar am stabilit: ele se pricep cel mai bine la organizare. :)

Anonim spunea...

...parca asa nu ar face-o!
cum vrei tu, evident. dar mi-ar fi placut, atata tot.

Anonim spunea...

Erata: Ei...ele pot sa faca si "fun" si "fan" club. Ce nu pot oare femeile?!

Anonim spunea...

Pentru unele persoane....lumea este atat de mica

Anonim spunea...

Citesc aceste comentarii si ma ingrozesc. Este oare cu putinta sa lasam cale libera ignorantei si sa aducem judecati de valoare....nefondate? este oare cu putinta sa mai gandim asa in secolul XXI? Pai nu am evoluat cu nimic fata de acum 1000 de ani... Cine are curajul sa spuna ca traim intr-o era feminista? Pai bine dragilor...oare nu am trait aproape 1500 de ani intr-o lume a barbatilor? Ati uitat ca femeile o buna bucata de vreme nu aveau dreptul la cultura? Da, ele nu aveau voie sa invete sa citeasca sau sa scrie, sa-si exprime opinia...doar fiindca erau femei...Dupa o vreme buna , cu chiu cu vai, au avut acces la invatatura femeile din inalta societate..apoi s-au infiintat scolile de fete..tot pentru domnisoarele cu bani. Pai...sa fi inceput in acelasi timp drumul spre cultura, oare nu ar fi avut si femeile tot atatea premii Nobel ca si barbatii? un conneseur nu ar rade acum ci s-ar documenta mai mult. Mai cititi istorie domnilor. Barbatii au schimbat si religia ca sa puna femeia in umbra. De ce? Dumnezeu stie...Si daca acum, din pea mult elan....poate exista unele femei care fac exces de zel...ar trebui sa le toleram "feminismele", caci ele, saracele...poate fac asta de catva decenii...voi barbatii ati batut cu pumnul in piept o mie si ceva de ani. Asa ca: RUSINE! Mai ales ca se fac astfel de afirmatii pe un blog public.

Un jurnalist spunea...

Victoria: Nu trebuie sa fii atat de "incruntata" cand scrii. Oamenii sunt liberi sa gandeasca. Au pur si simplu alta parere decat a mea sau a ta. Nu cred ca este cineva rau intentionat cand isi spune opinia in comentarii. Hai sa fim eleganti si sa le permitem tuturor sa aiba ceva de zis. Altfel, vor evita sa mai vorbeasca daca le inchidem gura...

starsgates spunea...

Părerea mea; cred că e normal ca o femeie să vorbească despre cancer la sân, mai ales dacă a trecut prin aşa ceva.
Problema bărbaţilor e alta, le e mai greu să vorbească despre problemele lor,probabil felul diferit de educaţie pe care chiar părinţii le-o fac copiilor de sexe diferite.
Sigur la fel de grav e şi cancerul de prostată, dar despre acest lucru ar trebui să vorbească bărbaţii care au trecut prin aşa ceva, cred că au mai multă credibilitate.:)

Diana spunea...

Şi eu cred că diferenţa de volum în comunicarea despre cele două boli ţine mai curând de extraversia femeilor şi de introversia bărbaţilor, precum şi de diferenţa între rolurile prescrise ...de exemplu, în grupurile mixte, atunci când vine vorba despre boli, bărbaţii tac sau pleacă. Iar adesea atitudinea bărbaţilor cu privire la bolile proprii sau ale celor apropiaţi este copilărească (să nu se supere cititorii de genul masculin :) ).

Un jurnalist spunea...

Asta e si parerea mea.

Powered By Blogger