vineri, octombrie 31, 2008

Smecheri din Romania (2)

Testul s-a incheiat. Am aflat, astfel, ca limbajul grobian si inept este acceptat cu indulgenta de oameni. Nu e condamnabil un individ neinstruit, slobod la gura, fara educatie si plin de bani vorbind in acesti termeni la televizor. Dar mi se pare grav, de neiertat si in cele din urma foarte periculos ce face Mihai Tatulici, cel care isi aroga calitatea de aparator al limbii romane, al valorilor si al generozitatii umane dar sfarseste, lamentabil, prin astfel de exprimari vulgare si mitocanesti... Nu ma preocupa persoana - Mihai Tatulici. Ca el mai sunt destui. Dar pun in ecuatie rolul de formator si de model. Astfel de caractere sunt mai mult decat negative; sunt malefice. Copiii, tinerii, oamenii cu educatie medie le vor asculta si ulterior, legitima in mintea lor. Apoi vor crede ca limbajul de cartier este permis si normal intr-o emisiune tv, culmea!, care pretinde ca apeleaza la simtul civic, la bunatate si intelegere intre semeni. Sunt revoltat ca astfel de figuri au statut de vedeta, sunt impinse sa ne invete ce si cum sa facem. Si, cu toate ca avem un organism de control in audiovizual (CNA), astfel de malversatiuni sunt ignorate. In schimb, sunt vanate greselile involuntare de exprimare ale unor jurnalisti neatenti sau insuficient pregatiti la gramatica. Diferenta uriasa este ca acestia din urma nu sunt modele si nici nu pretind sa fie luati drept guru, in timp ce respectivele personaje pervertesc, cu fiecare ocazie, in numele unei reputatii iluzorii, mintile telespectatorilor creduli.

18 comentarii:

Anonim spunea...

Trick or Treat?
Muzica?
http://www.trilulilu.ro/bobulica/d359b99bbcd25a
Un "Bloody Mary"?
* 3 telini mari (partea verde)
* 4 1/2 cani suc de rosii
* 2 lingurite de hrean crema
* 1 lingurita de ceapa tocata
* 1 lamiie, zeama
* 1/2 lingurita Worcestershire sauce (se poate ignora)
* 3/4 lingurita sare
* 12 picaturi hot sauce (recommended: Tabasco), sau dupa gust
* 1 1/2 cani vodka
Telina + 1/4 suc de rosii se face piuree intr-un food processor.
Intr-un alt vas se combina restul ingredientelor, exceptind vodka.
Se toarna sucul de telina si la sfirsit se amesteca cu vodka.

Happy Halloween!!!!!!

Anonim spunea...

Tatulici? Vezi, citeodata prea multa logica nu-i buna. O zi buna!

Anonim spunea...

Nu-l urmăresc pe Tatulici, omul ăsta nu mi-a plăcut de când l-am auzit prima dată. În general nu mă uit la Realitatea (era pe vremuri, "Cap şi pajură", ATÂT!) Nu judeca greşit răspunsul meu. Nu era nici cu, nici din "îngăduinţă".
Băsescu, Tăriceanu, Boc, Stan... şi-un Primar pedelist... Toţi, unul şi unul!

De câtă îngăduinţă mă crezi capabil?! ;)

starsgates spunea...

Există tv realitatea?
Scuză-mă patroane mi-s tare incultă în materie de televiziuni!

starsgates spunea...

La fel şi ţie Oxana.:)

Anonim spunea...

Buna dimineata!
Ce raspuns! Ce raspuns! Da, ar fi trebuit sa!
Dara de unde sa stiu? Io cu tivi-ul doar la John Whine! Realitatea in ce film joaca? :))))
Formatori? Of,of! Asta face parte din formatorii de oameni mari! Hai ca aici mai exista posibilitatea de mutare a canalului, de discernamant, de...
Eu ma bat cu formatorii aia de caractere ai oamenilor mici, adica ai copiilor nostri...acolo sa vezi!
Persiflare, manipulare, injosire, lipsa de responsabilitate...ehe, mult mai mult de 50% !!!!!

starsgates spunea...

Meştere, înţeleg că e halloween, da' măşti mai puţin înfricoşătoare n-ai găsit?
Tocmai PROFESORII, de care se teme toată suflarea lumii prichindeilor!
Nu e corect!:)

Anonim spunea...

Starsgates, stiu. Nu e. Dar asa mult doare cand vezi ca ti se schimba copilul!!!De fapt, cred ca stii mai bine ca mine! :(
Acum pot sa spun linistita HALLOWEEN FERICIT! Nup, nu ma mai sperie nicio masca! :)

starsgates spunea...

Bine, atunci priveşte şi îngrozeşte-te!
http://www.trilulilu.ro/Elenutza_Kagome/a2bb0991e6db52

Anonim spunea...

Asta??? :))))))
Sa-ti dau o poza cu profesoara de limba romana??? Nehhhh, ca tin la tine! :))))

Anonim spunea...

Eu imi iau matu...pardon, masina si am zburat! Ma asteapta o exorcizare, la servici! :))))))
O zi buna tuturor! :)

Diana spunea...

Buna dimineata! M-am trezit cam tirziu azi. Vad ca v-ati si terminat cafelele.

Am ghicit bine, ati vazut? Daca nu ai informatii (si eu n-am, ca nu ma uit la nimic la televizor) trebuie sa incerci sa gindesti cum a gindit autorul.

Astept si premiu, dar sa nu fie un Bloody Mary de-al lui Oxana, ca dorm trei zile dupa :)

Diana spunea...

"Modelele" si societatea se construiesc si se stimuleaza reciproc, cum am observat mai multi de pe aici deja. Acum atit modelele cit si societatea sunt in declin (ma intreb pina unde...)
Este trist si stresant sa privesti cu luciditate spectacolul acesta al degradarii.
Este si mai greu sa incerci sa rezisti acestui curent, promovind valorile autentice.

Eu una, am cam obosit, in ultima vreme...am senzatia ca mesajul meu e receptat doar in citeva puncte ale "audientei". Ce sa fac, in continuare? Sa exploatez aceste citeva puncte, sperind ca mesajul va difuza incet si la altii? Sa iau o pauza? Sau sa nu ma mai intereseze (ceea ce nu cred ca as putea)?

Anonim spunea...

Iote ca si am ajuns! Ce se bea ? Bloody Mary? Oxana, o fi cam de dimineata,da' tot beau si eu un picut cat sa dau noroc. Pastrez, apoi paharul pentru diseara!
Noroc! :)

starsgates spunea...

Diana, fiecare om e centrul universului său.:)
În primul rând să încercăm să ne shimbăm noi, iar apoi ...

Un jurnalist spunea...

@Oxana: Happy Halloween! Nu sunt foarte lamurit de ce avem si noi sarbatoarea asta dar ce sa-i faci, ne-am emancipat! O sa-l pun pe Bloody Mary asta la bautura zilei alaturi de powerplay-ul zilei!
@SukArIt: Si eu schimb canalul cand vin anumite figuri pe tv. Din pacate, individul m-a agresat pe fundal. Atat de multe tampenii spunea si asemenea exprimari avea incat fara sa fac niciun efort le-am tinut minte. M-a enervat ingrozitor si mi-a stricat ziua...Ma bucur ca tu si ceilalti nu urmariti astfel de mizerii! Este atat de reconfortant sa stii ca mai exista oameni cu bun simt si criterii solide.
@Starsgates&Manole: Iar sunteti la servici? Pai si la cafenea cine mai vine? Pe seara avem petrecere cu masti. Dati o mana de ajutor?
@Diana: De aceea avem blogurile si vorbim intre noi. Ca sa scapam de cercul vicios in care suntem. Cred ca aici intre noi, chiar daca nu ne cunoastem asa bine, suntem cum gandim. Si de aceea e bine sa fim grijulii sa nu deranjam pe nimeni. Fiecare are dreptul la opinie si sunt foarte satisfacut sa citesc comentariile simpatice ale celor care fac efortul sa scrie. E o dovada ca putem depasi dialogul isterizat si limbajul suburban pe care le vedem/auzim zilnic in jurul nostru. Cafeneaua este a doua casa a blogului. Lucrurile serioase le comentam dar ne-am creat si propria noastra lume unde putem fi ce ne dorim fara sa aducem cu noi deprinderile din lumea reala.

Anonim spunea...

Patroane, sunt! Petrecere cu masti???:)))) Pai, pana acuma ce fu? :)))))
Aaaaa, altele! Sigur ca da! :)
Iote ce masca frumoasa am gasit! Sper sa nu sperii pe careva! :)

Un jurnalist spunea...

Manole draga! Diseara te astept impreuna cu doamnele la petrecere. Acum e doar incalzirea. Warm up party! Insa pe intunecate, cand se aduna musterii, fiecare se imbarca asa cum ii place, in costumul preferat si ii dam drumul la distractie. Am cateva surprize pentru voi!

Powered By Blogger